Gå til innhold
Arkivverket

[#10274] Torger Torgersen fra Kristiansand ? til Lier.


Gjest Thorgeier Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorgeier Kjær

Ifolketellingen for år1900 for 0626 Lier har jeg funnet min oldefar(552) Torger Torgersen, murer født 1863 i Kristiansand LM. Men, jeg finner han ikke i 1865 folketellinga for noen av kommunene i Vest-Agder, heller ikke i Kristiansand. Hva kommer dette av? Kan noen hjelpe meg å finne min oldefars fødested mm.Thorgeier Kjær Øvre Kollen 4 3046 Drammen 32276220 arbeid 32890883 hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Thorgeier. Har du sjekket kirkebøkene for Lier/Svelvik eller Drammensområdet etter ekteskapet deres ca. 1892. Om du finner det vil det vel ganske sikkert stå hvor han er født og farens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nordre Undal er for øvrig bedre kjent som Nord-Audnedal. Denne Torje er født i 'Konnismo Sogn' som i dag heter Konsmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Torgje (står det i kirkeboka) er født 28-05-1864 på Øvre Eikeland i Konsmo, av foreldre ungkar Torgje Børufsen Koveland og pige Aaseline Nielsdatter.En glimrende transkribering, med kryssindeksering, av kirkeboka for Konsmo finnes nedlastbar på DIS Vest-Agders sider. Den anbefales foran bygdeboka for Konsmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Det riktige her vil være å sjekke MINI/KLOK for tidsrommet rundt 1863 i Kristiansand eller Oddernes. mvh Knut Fjogstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjerldsgård

Ren a propos så ervel filmen fra Konsmo et eksempel på nymotens 'nymotens skjønnskrift'. Jeg vil vel foretrekke orginalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorgeier Kjær

Takk så mye for hjelpen så langt. Min oldefar ble enten gift i Bragernes kirke i Drammen, eller Frogner kirke i Lier.Min bestefar kalte seg Torger Torgersen Eigeland, slik at vi her trolig har funnet frem til rette person/dåp.Kjenner noen til hvor man får tak i en bok om slekter i Konsmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Som Per H. Rosenkilde har nevnt finnes det en bygdebok for Konsmo. En etterlysning i DIS V-A vil muligens gi deg flere svar. Mvh Knut Fjogstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.