Gå til innhold
Arkivverket

[#10308] Canutta Abrahamsdatter f. ca 1753 Alfshaug , Vikedal i Rogaland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Canutta giftet seg 07.07.1774 i Vikedal med Ellev Arnfinnsen fra Imslandssjøen i Vikedal .Men hvem var denne Canutta datter av ?.Jeg finner ingen som passer på Familysearch heller. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Er der noen med god kjennskap til Vikedal/Sandeid som kan fortelle meg hvem denne Canutta var datter av?Hvor finner jeg en Abraham rundt 1750 i dette området som kan være svaret jeg jakter på? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone T. Barstad

Jeg er også på jakt etter opplysninger fra Vikedal og har forhørt meg bl.a. på Statsarkivet i Stavanger. Foreløpig finnes ingen bygdebok for Vikedal, men det er en bygdebok under arbeid. For min egen del har jeg slått meg til ro med at 'den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

Hei. Det er nok mange som venter på bygdebøker for resten av Vindafjord kommune (Sandeid, Vikedal og Imsland). Jeg har sett på biblioteket her i Stavanger avskrifter av kirkebøkene for Vikedal. Forfatter: Nils Dybdal-Holthe. Kanskje du kan sjekke om ditt bibliotek i Bergen har de, evt. et fjernlån. Jeg mener bestemt at hele 1700-tallet er med i denne avskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar til dere begge. Nei det nytter lite å være utålmodig når man driver og leiter etter slekta.Det er som et stort puslespill hvor brikkene plutselig en dag faller på plass.Takk for hjelpen i alle fall. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.