Gå til innhold
Arkivverket

[#10318] Utvandrere fra Lundøy eller Lunnøy


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Min morfar ætta frå Lundøy eller Lunnøy og var så og sei i slekt med alle på denne vesle øya i Austevoll. Frå Lundøy eller Lunnøyslekta var det svært mange som utvandra til USA. Morfar hadde en 12-15 søskenbarn frå Lundøysleta som utvandra. Eg har prøvt å finna ut noko om kvar det vart av desse, men det er sikkert andre som har prøvt på det same, så skulle du vere ein av dei så hadde det vore fint å fått info om det. Eg fant dette på internett: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei!Jeg har kontakt med etterslekten til Ingebrigt Olai Lundøy! Han kalte seg Albert O. Lunde i USA. Han reiste over i 1891 og bosatte seg i Austin, Minnesota, jobbet bl.a. på jernbanen. Oldebarnet heter Virginia Lunde Mayne, og du når henne her: vlmayne@prodigy.netDet er langt nærmere forbindelse mellom deg og henne enn mellom meg og henne, så hun blir sikkert glad for å høre fra deg!Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Terje,Nå har jeg fått kontakt med etterslekt etter Otte også! Send meg en mail, så skal jeg gi deg det jeg har. Da Otte kom til Adams, Minnesota, tok han navnet Otto Olai Halverson.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.