Gå til innhold
Arkivverket

[#10320] Foreldre til Ingeborg Andersdotter Bjørhovde f.19/12-1806 Eid, Nordfjord


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Ingeborg ble g.m. Krispinus Jetmundson Hatlebrekke. De bodde på Kvamsøya, Sande, Møre og Romsdal og hadde bl.a. disse barna: Andreas Martinus f.1849 og Ane Martha f.1852. Jeg finner ikke ut av Ingeborgs aner - har sjekket det jeg kan på nettet. Er det noen som kan hjelpe? mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Hei! Det finst fleire bruk på Bjørhovde med brukarar med namnet Anders i det aktuelle tidsromet. Eg trur likevel at den mest sannsynlege er Anders Jonsson og kona Marte Ingebrigtsdotter, f. Lindvik. Du kan finne dei i FT 1801 under Lenke Mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Hjelle

Under 'Døypte i S&F' finst ei Ingeborg Andersd. døypt 04.12.1808 med far Anders John. Bjørhovde. Han gifte seg med Marte Ingebrigtsdotter Lindvig 28.12.1785. I tillegg til Ingeborg fekk dei iallfall barna Johanne 1786, Agathe 1789, Ingeborg 1793, John 1796, John 1798, Mari 1801, ein dødfødd 1803 og Mari 1805. Marte Ingebrigtsdotter Lindvig, f. 1764, er søster til min tipptippoldefar Erich Ingebrigtson Lindvik. Mvh. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Hei-Jorunn, det var en hyggelig overraskelse! Marte er min tipptippoldemor - så da er vel vi 6-menninger?! Har du kanskje videre opplysninger bakover for Marte og Anders? Kan du kontakte meg på E-mail: irene-r@c2i.net - mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Ja, det er riktig Ingeborg og hennes far het Anders J. Bjørhovde, men hennes mor skal hete Marthe, hvis da ikke Anders var gift flere ganger. Takk for hjelpen. mvh thea irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.