Gå til innhold
Arkivverket

[#10323] Vestby? Elen Halvorsdatter ca f.1802 hvem er hennes foreldre ?


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

God ettermiddag !En av fadderne til Karen Sophie f 1841 Vestby heter faktisk Karen Olsdatter. Jeg tar med alle fadderne her i håp om noen kjenner igjen et navn, eller ser en sammenheng som ikke jeg har sett.Johan Martin f 1838 Vestby: Helene Michelsdatter (Endre?) Helene Jørgensdatter Wandreaas Thorer M Asperud Thord/Thore (Hansen?)(Endre/Enden?) Andreas W (Myboeplass?)Karen Sophie f 1841 Vestby: Martin Wandreaas Helene Wandreaas Karen Olsdatter Niels Vilhelmsen/Villumsen Hans Gundersen Andreas LangelandMarie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Undrer meg på om du ikke burde søke opp Elen Halvorsdatters dødsfall igjen - finnes det ikke f.eks. egne dødsfallsprotokoller som du ikke har sjekket? Der burde alderen stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Mener at jeg har gått igjennom dødsfallprotokollen flere ganger, og lett andre steder i nærliggende områder, og finner ikke Elen Halvorsdatter under døde. Det er det som er noe av problemet er at jeg ikke klarer å finne henne som død, eller født. Og samtidig er hennes mann gift i Skoger i FT 1865 og den vielsen er heller ikke å finne, og jeg har sjekket orginalen av FT 1865, så det som er innført her i DA er helt korrekt. Christian Johannesen oppga en alder på 56 år men i virkeligheten var han 64 år. Det står at hans andre kone Eli Jonsdatter er født i Vestby i 1815 og det stemmer heller ikke. Jeg begynner virkelig å lure på om hans andre kone er egentlig hans første, at Elen faktisk aldri døde og av en eller annen grunn har Christian opplyst seg som enkemann da han dro til Skoger eller de faktisk skilte seg, bare en teori. Men er det noen som har funnet noe lignende, at de faktisk ikke oppgir det som er sannheten og derfor blir veldig vanskelig å finne ut av ???Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Jeg tror at å oppgi status som enkemann uten å væe det, ville vært enså alvorlig sak at du nesten kan se bort fra det. Er det helt sikkert at det er samme Christian Johannesen du opererer med? Det er ikke noen navnesøsken ute å går i samme område? Men jukse på alderen, DET er ikke noe ukjent fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Bare for å presisrere: finnes det en 'Sorenskriverens dødsanmeldelsesprotokoll' (eller med et liknende navn) for området, som du har sjekket, og ikke bare innførslene i kirkebøkene? Og naturligvis at det ikke finnes skifter? Når jeg leser denne jakten forfra, så sitter jeg med inntrykket at noe har gått galt et sted, og at du må gå minst et skritt tilbake og nøste opp på nytt. Jeg har opplevd det selv noen ganger - ikke noe moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Per !Takk for tipset ! Sorenskriverens dødsanmeldelsesprotokoll vet jeg ikke om finnes, da er kanskje det en mulighet, for jeg har sjekket innførslene i kirkebøkene. Helt enig i at noe må ha gått galt et sted, for dette virker ikke riktig i det hele tatt, men det spørs hvor. Jeg tar alltid ut kopier av alt jeg finner i kirkebøkene, så jeg har muligheten til å sette meg ned å se igjennom alt på nytt. Det har jeg gjort nå også, og skal prøve å lage en kort oversikt : Min oldemor Inga Sophie Johansen f.1881 Skoger foreldre Johan Martin Christiansen og Severine Knudsen. Vielse i Skoger 1867, Johan Christiansen Rønehoved 29 år Severine Knudsen 30 år fedre Christian Johannesen og Knud Bjørnsen. Broren til Severine Knudsen, Christen Knudsen gifter seg med søsteren til Johan Martin Christiansn, Karen Sophie Christiansen f 1841 Vestby. Foreldre til Johan Martin Christiansen f 1838 Vestby er Christian Johannesen og Elen Halvorsdatter de giftet seg 1837 Hobøl. Jeg klarer ikke helt å se hvor eventuelt det skulle være feil i leddene før dette, for det er så mye som tyder på at det er riktige personer, både fra kirkebøker, bygdebøker osv... men man skal aldri si aldri.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Enda en ting: har du undersøkt om det her finnes en Prestenes Attestsamling? I Prestearkivet (som oppbevares på Statsarkivet) skal man ha oppbevart flytteattest fra det sognet man flyttet FRA, attester som skulle oppbevares hos presten på det stedet man flyttet TIL. Når man giftet seg igjen krevdes jo også skifteattest, som likeledes skal finnes i Prestearkivet (fordi presten sto ansvarlig for at man ikke bedrev bigami, bl.a.!)Av og til kan en være heldig å finne sånt, men mye er nok gått tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Har lett etter attester før uten å finne dette, men jeg har sett at noen prestegjeld har vært flinke til å feste disse i orginale kirkeboka. Egne dødsfallprotokoller skrevet av sorenskriveren finnes, men de begynner omtrent rundt 1895, det er kun noen fåtall som har lagd dødsfallprotokoller før dette. Det ble også skrevet protokoller av lensmannen men de begynte ikke før inn på nittenhundretallet.En ting jeg ikke tok med i forrige innlegg var, konfirmasjon i Skoger til Johan Martin Christiansen 25 sept 1853, der står det også født i Vestby foreldre Christian Johannesen og hustru/kone Elen Halvorsdatter, og her lurer jeg litt, ville ikke det stå en anmerkning på at mor er død ?Johan Martin Christiansen dør i Skoger 12 februar 1885, her står det også født i Vestby, bopel Kollen under Langum, anmerkning begravet i Konnerud.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J. Nordheim

Hei, Marie.Jeg har sett igjennom debatten en gang til. Da oppdaget jeg at du tidligere hadde funnet ei Elen Halvorsdatter nevnt under gården Vandraas (i Såner sogn). Senere har du listet opp fadre til barna Johan Martin (1838) og Karen Sophie (1841), og da dukker også 'Wandreaas' opp. Slikt påkaller nysgjerrigheten, og jeg har kikket litt nærmere på fadrene.Fadrene som er nevnt for Johan Martin i 1838 har jeg ikke gjenfunnet noen av foreløpig - og det er i og for seg litt pussig da en skulle forvente at nære slektninger eller naboer ble brukt.Fadrene til Karen Sophie klaffer bedre. Her er to stk 'Wandreaas' (Martin og Helene), Niels Villumsen er bruker på Vandreaas østre (f ca 1808) (hans hustru heter pussig nok Elen Mathea Halvorsdtr og skal være født i Våler ca 1827). Hans Gundersen er fra Grønlund (nabo til Kullebunnen/Tuft). Andreas Langeland kan være feil for Andreas Langerud - nabo til Vanderaas. Dette tyder jo på nær kontakt mellom 'ditt' par og folka på Vanderaas-gårdene.Men i Vestby gårdshistorie, under Vandrås, er det tydeligere tale: Her er Christian Johannessen og Elen Halvorsdtr nevnt som husmenn fra 1840 av! De fikk datteren Karen Sophie her 2.12.1841. Dette betyr at paret har forlatt Kullebunnen/Tuft tidligere enn vi før har trodd, og altså bodd på denne plassen i Såner. Selve plassnavnet er ikke kjent, men et tips i retning 'Engen' vil kanskje ikke være dumt... Hvordan forbindelsen mellom familiene - som levde ca 10 km fra hverandre - har oppstått - se det er fortsatt et åpent spørsmål.Gården Vandrås ligger i en ytterkant av Såner sogn og grenser både mot Våler og Moss, samtidig som avstanden til Hobøl er svært kort. Dersom Elen har dødd her, vil naturlig begravelsessted være Såner kirkegård, men dersom hun var fra en av de nevnte nabokommuner kan det jo også tenkes at hun ble begravet fra opprinnelig hjemsted.Så her var det noen nye opplysninger, men egentlig ingen som kaster lys over hennes opphav. Fødselstidspunktet for Elen må stå sentralt i det videre søk, og årstallet nevnt ved vielse i Hobøl må vel tas med klyper salt. Har du forresten sett det årstallet i orginaldokumentet eller via avskrift?Ser fram til videre søk!Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Jarleif !Takk for tipsene!! Det er kanskje smart av meg å gå gjennom døde i Moss, Våler, Hobøl en gang til, jeg kan ha oversett noe. Ja jeg har sett fødselsåret til Elen i orginaldokument (vielsen) og tatt kopi av dette. Jeg har tenkt tanken på at det skulle stå 25 år i steden for 35 år feks ?? Så på Engen da jeg hadde bøkene til hjemlån, men jeg fant ikke ut av det, men jeg fant mye annet med takket være tips fra deg. Jeg har sett på Johan Martin sin dåp igjen, og det kan se ut som om Christian Johannesen bodde på Kullebunnen og Elen Halvorsdatter Endre/Enden i (Mersen rud/pl. eller noe lignende) ganske vanskelig å se, vet ikke om dette har noen betydning. Men burde det ikke stått at mor var død, da Johan Martin konfirmerte seg i Skoger 1853 ???Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Om det burde stått at moren var død da Johan Martin konfirmerte seg? Tror ikke det var noen bestemt praksis på det, prestene gjorde vel som de ville. Har sett både avdød mor nevnt som mor, uten kommentarer, og den nye kona oppført dels som mor, dels som stemor. Det var vel ikke så farlig kanskje, sålenge presten visste hvem konfirmanten var. Prestene gjorde desverre neppe innføringene sine med tanke på slektsgranskere 150-200 år etterpå. (Eller kanskje en sjelden gang, da de opprettet 'sjeleregistre' (?), men de finnes det ikke så mange av.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J. Nordheim

Hei igjen,Jeg ser at du ved Johan Martins dåp har notert at moren har 'stedsnavn' Enden e.lign. Tilsvarende navn har du også tydet på en av fadrene.Jeg ser at 'Enden' er navn på et bruk/plass under gården Veidal i Våler. Det er vel dermed aktuelt å sjekke med lokale kilder der om de har oversikt over folkene som har bodd på stedet. En av fadrene du oppgir heter Helene Michelsdtr - et barn med dette navn finner du også i 1801-tellingen for Våler, så det kan godt være en sammenheng denne vegen.Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Per og Jarleif !Prestene var kanskje ikke så nøye med å gi opplysninger om folk var døde eller ikke, men det har ikke jeg vært borti ennå. Trodde det var ganske viktige opplysninger, men lært noe nytt igjen.Takk for tipset, jeg skal sjekket Enden/Veidal. Kan det tenkes at den Elen Halvorsdatter F 1801 Våler på Syverød, ikke døde 5 uker gammel, men faktisk vokste opp ??Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Jeg fant jeg fant !!!Elen Halvorsdatter døde 81 år gammel i Skoger. Hun døde 30 jan. begravet 11 feb. 1883 hun var enke etter Christian Johannesen. Elen bodde på Pladsene da hun døde. Da stemmer alder med det som blir oppgitt i vielsen i Hobøl 35 år i 1837.Christian Johannesen dør 14 nov. begravet 23 nov 1877, etterlater enke Eli Halvorsdatter. Bosted Pladsene eller Rønehoved. 76 år gammel.For å være helt sikker fikk jeg låne den orginal kirkeboka for Vestby, for å se om det var lettere å tyde, for å se hva Christian Johannesen egentlig oppga da han flyttet fra Vestby til Skoger, fikk hjelp av flere med å tyde. Christian Johannesen oppgir helt klart enkemann da han flytter fra Vestby i 1845. Elen finnes heller ikke som utflyttet fra Vestby eller innflyttet i Skoger?? Det må jo være en årsak til at Christian oppgir enkemann, har med seg attester ved innflytting til Skoger og at Elen ikke er registrert som utflyttet fra Vestby ????Siden jeg satt med den orginale kirkeboka, så sjekket jeg opp dåpen til Johan Martin og Karen Sophie og for å se om det var mulig å tyde mer her også.Når Johan Martin ble døpt sto det: Christian Johannesen Kullebunnen og Elen Halvorsdatter på Endre i Mossesogn, den ene fadderen Thorer M Østerud og ikke Asperud. Andreas K Myhrepl.Så om jeg fant Veidal i Våler bygdebok, men det er vel i den boka som er under produksjon.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Ja, her har du det jo morsomt: Christian Johannesen Tuft g 1837 i Hobøl m Elen Halvorsdatter f ca 1802, han flytter som enkemann fra Vestby til Skoger i 1845. Enkemannen dør i 1877 og Eli/Elen Halvorsdatter overlever ham fram til 1883. Dette henger jo ikke sammen. Men la oss bruke fantasien og anta at det som står her er korrekt: Christian VAR enkemann i 1845 og han dør 6 år før sin kone. Det ER lite sannsynlig at han IKKE var enkemann når det står så i kirkeboka; fattigstyret (med presten i spissen) var svært så på alerten overfor enkemenn med barn som flyttet på seg: muligheten for at de måtte flytte ham tilbake der han kom fra for å spare bygda for utgifter var alltid til stede. Da står det igjen å bruke fantasien, og jeg spør deg: er det overhodet tenkelig at han først giftet seg med Elen Halvorsdatter f rundt 1802-3, som døde, og deretter giftet seg med hennes søster Elen Halvorsdatter også født rundt 1802-3, m.a.o. at det vokste opp to søstre med samme navn (og sannsynligvis derfor med en farmor som het Elen, siden det var viktig å bevare navnet i slekta) og at han giftet seg først med den ene, så med den andre? Jeg har selv en (langt) uti slekta som først giftet seg med ei, som døde, deretter med hennes søster, som døde, og så med den tredje søsteren, som ble svært så gammmel. Innrømmer at løsningen kan virke litt søkt, men problemet er da også litt spesielt, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Innrømmer at dette virker fantasifullt, men det er et moment til som kunne støtte opp om det, nemlig at Elen Halvorsdatter (det finnes vel forresten ikke en Eli og en Elen i samme familie?) er et nokså sjeldent navn, det vrimler ikke av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Per !Helt enig, dette henger ikke sammen, men det er nok sånn allikevel, så får jeg prøve så godt jeg kan å finne ut av det, kommer nok til å trenge mange tips på veien for å finne ut av dette ?Du har helt rett i at det ikke er mange Elen Halvorsdatter, jeg har ikke tall for hvor mange kirkebøker jeg har gått igjennom for å finne henne som født, uten å finne henne. Derfor vet jeg jo heller ikke om det kan finnes flere Elen/Eli som kan være født i samme familie.Tanken på at han har giftet seg igjen med søster med samme navn osv, er ikke noen dum tanke i hele tatt. Jeg får tråle Skoger kirkebok igjen.Jeg lurer veldig på hvorfor det står i FT 1865 Christian Johannesen 56 år og Eli Jonsdatter 50 år på Rønehoved i Skoger. For det er ikke tvil på at dette skal være de rette personene. Men hvorfor i hele tatt oppgi gal alder og galt navn på kone ??? Det virker som om enten de har noe å skjule, det er rett å slett noe som ikke stemmer med dem, siden han oppgir det han gjør ved utflytting fra Vestby også.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hei Marie! Fantastiske problemer krever noenganger fantastiske løsninger. Har du trålet alle ANDRE kilder enn kirkebøkene? Forlovelsene dengangen var de reelt viktige begivenhetene; vielsen var bare bekreftelse og sandpåstrøing, det var løftene overfor hverandre og Vårherre som var det vesentlige. Har du sett om prestearkive(ne)t har deponert forlovelsene i en egen protokoll eller mappe? Har du sjekket FT1965 mot originalen? Skoleprotokoller og konfirmasjoner? Jeg kan ikke se at du har nevnt faddere: finnes det spor av NN Halvorsen/Halvorsdøtre som faddere til senere generasjoner, m.a.o. søsken av Eli/Elen (eller Eli og Ellen!)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Per ! Takk for tipsene, jeg har stort sett brukt kirkebøker og bygdehistorie som kilder. Har sjekket orginale FT 1865 og det er oppgitt akkurat det som står her i DA. Jeg har sjekket dåp, konfirmasjon, vielser.Det som er problemet er at når deres første barn Johan Martin blir født ser det ut som om at de ikke bruker familie i det hele tatt, og siden Christian Johannesen har ganske stor familie i Vestby, synes dette litt merkelig også. Det ser ikke ut til at jeg får hjelp av fadderne til å finne deres familie, heller ikke på Johan Martin sine barn. Men her kan jeg ta med alle fadderne jeg har funnet.Christian Johannesen Kullebunn og Elen Halvorsdatter paa Endre i Mossesogn. Johan Martin født 16 aug. døpt 26 aug. Faddere: Helene Michelsdatter Endre/Enden, Helene Jørgensdatter Wanderaas, Thorer M Østerud, Thorer Hansen Endre/Enden, Andreas K Myhrepl.Christian Johannesen og Elen Halvorsdatter Wanderaas. Faddere: Martin Wanderaas, Helene Wanderaas, Karen Olsdatter, Niels Willumsen, Hans Gundersen Wanderaas, Andreas Langerud.Johan Martin Christiansen født 1838 Vestby og Severine Knudsdatter fra Skoger.Skoger: Ovidia født 15 sept 1870 døpt 26 nov 1870 Faddere:Daniel Eriksen, John Christensen Andersrød, Hans Christensen Andersrød, Kone Marthe Jørgensdatter, Pige Dorthea Reiersdatter.Kristine født 29 okt 1874 døpt 2 april 1875 Faddere: Christian Svendsen, Pige Dorthea Reiersdatter, Carl (Kielbraadsen?), Barnets foreldre. Bolette født 18 juni 1876 døpt 29 okt 1876 Faddere: Anton Andersen Furuvold, John Christensen Aas-Stuen, Hans Christensen Aas-Stuen, Barnets Moster ??? Lina Jensdatter Andersrud ?Martha Andrine født 24 mai 1879 døpt 28 sept 1879 Faddere: Christen Johnsen, Kari Christensdatter, Carelius/Caroline Bergersen, Martha Marie Bjørnsdatter, Thea Olsdatter av sørskogen FuruvoldInga Sofie født 11 nov 1881 døpt 26 feb 1882 Faddere: Syver Pedersen Furuvold, Edvard Arnesen Braaten, Skomaker Ole Anton Svensen, Eli Matthisdatter Furuvold, Johannesdatter (Glasvug?) Caroline født 3 mars 1883 døpt 22 juni 1883 Faddere: Halvor Andersen Grinerud ?, Christen Andreasen Jensrud, Randi Hansdatter, Severine Halvorsdatter Grinerud.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Når Johan Martin blir døpt bor de altså på Endre (=Enderød) i Moss, kan det virke som. Det finnes flere Halvor i Moss i 1801-tellingen, har du sjekket kirkebøkene for Moss nøye?Ser også av den sistnevnte dåpen du listet opp at det er en link mellom navnene Halvor og Severine. Du finner en Halvor og Serine i Moss 1801 som kan være kandidater til Elens foreldre, men det må selvfølgelig sjekkes i kirkebøkene:LenkeLykke til videre i jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hva med Karen Sofies (f 1841) skjebne og evt etterkommere? Finner du der noen Halvorsen/ Halvorsdøtre blant fadderne? Tror du gjør lurt i å tråle fadderskap og omgivelser for alt som lukter av Halvor. Skal se om jeg har noen andre kommentarer etter å ha gått igjennom alt på nytt. (PS: du skiver litt rotete. Det er letter å følge resonnementene dine hvis du setter inn litt kommaer, punktumer og ikke minst årstall. Heller for mange enn for få.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Takk for tipsene !Skriver litt rotete, ja kanskje det, men det er ikke lett å skrive forståelig med det rotet Elen Halvorsdatter forårsaker, tar det til etterretning, skal prøve å skjerpe meg.Til Kenneth ! Skal få sjekket å se hva jeg finner ut om Enderød i Moss. Når det gjelder fadderne til Caroline født 3 mars 1883, Halvor Andersen og Severine Halvorsdatter, tror jeg at FT 1801 blir litt for gammel, men det kan allikevel være en sammenheng. Det finnes faktisk en Halvor Andersen i Moss FT 1801, 34 år.Til Per ! Karen Sofie f.1841 Vestby, har jeg ikke fått sjekket etterkommerne på. Skal få sjekket dette også.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hei Marie. Undres på om ikke dette med Eli Jonsdatter kan være et kvasiproblem?? Såpass sent som i 1865 og nærheten til industribyen in spe Drammen -- kanskje er de i ferd med å skifte til et 'bynært' navn (dvs -sen-navn), Johannesen som etternavn på kona Eli også. Da er det ikke så rart at folketelleren skrev henne inn som Johnsdatter/Johansdatter. Og var de ikke å treffe og måtte stole på den de traff, så er det ikke så rart om alderen ikke helt traff; DET er slett ikke så uvanlig. 40-50-60-70 - år er som du sikkert vet overrepresentert ('åja, hun er vel rundt de femti, og han noen år eldre... 55-56?') Dette BEHØVER ikke å være så mystisk som det ser ut til. Det var sikkert ikke slik tellingen skulle foregå, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hei igjen. Du er helt sikker på at Christian Johannesen døde i 1877? Jeg ser, i Lenke at en Kristian Johannessen står oppført som bruker av Rønnehoved lille brk 114 i Skoger i 1886. Men kona Eli har vel drevet videre, i mannens navn (og hun er jo relativt nylig død), så ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Jeg fant ikke gårdshistorie for Mossesog, da ble det litt vanskelig å få sjekket Enderød.Fant i Moss, Elen født 1801 av Ole Halvorsen Tronvig, men dette er nok ikke min Elen. Det er riktig at Christian Johannesen døde 1877 i Skoger. Har fått sjekket vielsen og barna til Karen Sophie Christiansen f. 1841 Vestby gift med Christen Knudsen Skoger. Først vielsen : Skoger 24 april 1864, Christen Knudsen 37 år Furuvold gift Karen Sofie Christiansen 22 år Vestby prestegjeld. --Foreldre Knud Bjørnsen og Christian Johannesen. --Thorkel Jansen Smith og Christian Nilsen Sagvoldaasen. Barn av Christen Knudsen og Karen Sopfie Christiansen i Skoger :Edvard født 30 juni 1865, døpt 26 november 1865. Faddere:-- Anne Olsdatter, -- Johanne Marie Ellingsdatter, -- Johan Martin Christiansen, -- Otter Knudsen, -- Andreas Andersen. Karine født 4 juni 1867, døpt 13 oktober 1867. Faddere:-- Christopher Johannesen Bjørnerud, -- Thorvald Svensen Aaserud, -- John Christensen Aasene, -- Ingeborg Olsdatter Bjørnerud, -- Dorthea Reiersdatter Løkken. Ottilia født 21/29 oktober 1872, døpt 5 juli 1873. Faddere:-- Johan Johnsen, -- John Christensen Aasstuen, -- Jørgen Jonasen Aaserud, -- Barnets moster Karen Knudsdatter. Bolette født 1875, døpt 10 juli 1876. Faddere: -- Andreas Lørensen, -- Olaus Johannesen, -- Johan Olsen, -- Kone Bolette Eriksdatter, -- Pige Karen Evensdatter. Karen Sofie Christiansen og Christen Knudsen flytter til Eker ca 1876.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.