Gå til innhold
Arkivverket

[#10330] Lars Gustav Wallin fra Värmlands län, hvor ble han av etter 1915?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg söker opplysninger om Lars Gustav Wallin fra Värmlands län. Han bodde i Sulitjelma da han i 1906 ble gift med min mormors søster Hanna Andreasdatter, f. 28.5.1860 i Gildeskål, Nordland.Jeg vet at han bodde i Bodø et noen år rundt år 1900-1910. Hanna finner jeg også i Bodø ved FT 1900. Men hvor ble de av?Er der noen som har kjennskap til hvor i Värmland han kom fra og event. hans familie?Er svært takknemmlig hvis noen kan hjelpe meg med dette.Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det finnes ingen Lars Gustav Wallin i Värmland i 1890-folketellingen. Siden du vet at de giftet seg i 1906, og også hvor, bør du kunne finne ut hva hans far het, samt at det kan stå hvor han var døpt/konfirmert.Det er jo faktisk 65 stk i 1900 som het Wallin i Norge....Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hehe. Hei Lars!Jeg foreslår igjen en titt i vielses-prot. når den unge Wallin giftes, der har vi nok kluet, tenker jeg! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei og takk for svarene.Nå har jeg faktisk funnet ut litt mer. Det viser seg at (Lars) Gustav Wallin giftet seg i Bødø og ikke i Sulitjelma. De ble viet høsten 1906 i Bodø. Lars Gustav og Hanna hadde ingen barn i ekteskapet, Hanna hadde imidlertid en sønn før hun giftet seg. Han hette Jens Pedersen, f. ca 1886 og var fostersønn hos Hannas bror, Karolius på Kvarsnes.Jens Pedersen var sjømann og seilte ute både under krigen 1914-1918 og under okkupasjonen 1940-1945. Han var gift og bodde på Askøy ved Bergen. Han hadde tre sønner.. Han kjøpte han seg hus i Bergen etter 1945 og døde sist i femtiårene.Hanna døde 27.4.1932 i Bodø og Lars Gustav noen år senere på gamleheimen i Bodø. Alt dette iflg. Håkon Odding.Mitt spørsmål er nå: Er der noen som har kirkebøkene for Bodø og som kan gi meg noe mer om vielsen? Jeg er nemlig enig med Laila at det er beste stedet å finne noe mer.På forhånd, hjertelig takk!mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Hvordan skal jeg nå gå fram for å finne etterkommerne til Jens Pedersen? Er der noen som har gode forslag takker og bukker jeg ærbødigst!Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hvis jeg ikke husker helt feil er det vel Bjørn Davidsen som er mye her på DA som har veldig god oversikt over Askøy. Ta kontakt med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.