Gå til innhold
Arkivverket

[#10331] Folketelling 1890 for hele Sverige samt deler av 1900


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Siden det er mange i vårt langstrakte knatt og knøs har familie i fra Värmland, vil jeg reklamere for den folkräkningen som ligger her: http://www.foark.umu.se/folk/s/sok.asp og den er gratis den er gratis.... (jeg har ikke noe imot å betale jeg, det er ikke det!!!)den inneholder disse länene: Norrbottens län Västerbottens län Jämtlands län Västernorrlands län Värmlands länLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Augdahl

Fint at hele Sverige er på nett, men synes det er viktig å opplyse om at dette er en betalingstjeneste - den som ikke har råd, kan ikke gjøre oppslag. Noe som heldigvis alle kan gjøre i Norge. Det svenske materialet er mao ikke tilgjengelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Nå må vi huske på at vi er rett og slett priviligerte her på berget! Vi har dette flotte Digitalarkivet, og Jan O., Anette SC og de andre kjempeflinke folkene i Bergen!!!Og, hvis man i tillegg til folketellingene på DA legger merke til all den private virksomheten i Digitalpensjonatet, da kan man bli stum av beundring over innsatsviljen til folk. Alle de timene som blir lagt ned! Det 'verste' med denne private aktiviteten er at de aller fleste faktisk kjøper kilder for å kunne dataregistrere dem! Og, så deler de det med oss. Gratis! Jeg bøyer meg i støvet.Min ringe mening er vel at jeg har valgt meg en hobby, og de fleste hobbyer er faktisk ikke gratis.... men det er deilig å ikke bli arm og fattig og :o)Jeg synes det er helt greit å betale 40 kroner på Arkion for 3 timer. Man finner også en annen betalingstjeneste i Sverige på http://www.genline.se hvor du faktisk firnner innscannede kirkebøker på nett! Jeg føler meg helt konfortabel med å betale for den tjenesten og. Genline har denne prislista: Månad (30 dager 295 kronor Helår (365 dager 2690 kronor Helår med Förbundsrabatt(365 dgr) 1995 kronor Vel. Det var min mening..... og jeg er da slett ikke rik. Dessverre. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Enig med Laila. Og for tiden er jeg koplet opp mot begge databaser. Så hvis noen skulle ha behov for hjelp til oppslag er det bare å ta kontakt på llokkebo@telemarksnett.no så skal jeg se hva jeg klarer å hjelpe til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Enig i det Laila skriver ang. Digitalarkivet, og kjekt at det finnes folk som Lars som gladelig deler informasjon med andre :-) Men ærlig talt! Dere hadde vel ikke ventet at svenskene skulle gi ut noe gratis????!! Dette var litt fleip...og en del alvor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.