Gå til innhold
Arkivverket

[#10335] Regler over gardsnamn


Gjest Ove Langlo
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Langlo

Som ny brukar av denne sida er eg uviss på om temaet er nytt? Eg er interessert i å få greie på om nokon kjenner til stoff av generell karakter som omhandlar regler laga på grunnlag av gardsnamn, gjerne geografisk bestemt langsetter ein dal el.l. Frå Stranda har eg ei slik. For å vise kva eg meiner, siterer eg litt: '...Kjølvås ås, Hage bås, O(u)s leiv, Hjelle kleiv...' Takksam for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Mjåsund ligg så vent på ein odde og på Brikland er der så mange podde.Til Feda å eda til Flikka og slikka. Dette er utdrag fra slik ei regle frå vestre del av Vest Agder. I bøkene Grannen(4 bind i alt)utgitt av Flekkefjord Historielag er desse sitata hentet, og regla er lang. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

I 'Årbok for Rana', 1991 har Petter Forsmo gjeve att denne regla (etter Nils Gabrielsa Skugghei. Regla nemner dei fleste gardane omkring Mo, og i artikkelen har Forsmo forklart nokre av tilnamna som er brukte i regla:'Skugghei-skallan, Granhei-dallan, Reinfors-ferran, Skonseng-vargan, Røssvoll-kongan, Jordbru-lappan, Skara-tappan, Bjynnvassdal-kvigen, Selfors-finnan, Loftfjell-tindan, Yttera-gampan, Enga-stampan, Båsmo-rampan, Rauberg-plytan, Almli-sytan, Alter-kalvan, Marka-lamman, Skjæra-veppan, Litlnes-teppan, Litlalter-glitran, Sletta-fliran, Bustnes-sliran, Dalsgrend-grisan.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Min far hadde denne regla, som var sagt å være de på Søndre Helgeland som klarte seg gjennom Svartedauen: 'En mann på Sund, ei kjerring på Lund, en kaill på Heil, som ailler slo feil.' Flere gårder kan ha vært nevnt, men dette er de jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Artig gammelt tema som jeg syns flere som har kommet til i ettertid gjerne kan få glede av å lese. Jeg har ingen relger her, men kanskje er det noen andre som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.