Gå til innhold
Arkivverket

[#10342] Kan noen hjelpe?


Gjest Jan Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Karlsen

Driver å søker etter etterkommerei Usa, men har litt problemer med å komme igang og finne de riktige kildene. har som utgangspunkt å finne ut mer om.: Ole Carlson Tonstad skifta navn til Ole Tonstad f.8 Juli 1883 d. 17 Mars 1926 gravlagt i Superior wisconsin.Emigrerte til Usa i 1905. Han født i Tonstad ?? Gift med Elida Olive Larsen f.11 Februar 1887 d.21 Mai 1925 Gravlagt Superior wisconsin. Hun født på Å i Lofoten. Håper noen kan gi noen gode tips her hvor jeg skal starte for å finne tilbake til røttene og sitter forsåvidt på en oversikt over familien og etterkommere av disse i Usa.Men har ikke kommet særlig langt. MVH Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Karlsen

Har prøvd å lete utifra den informasjon jeg har og de to jeg nevnte fik barn og det er Edna Olive f.5.Nov 1910 Superior Wisconsin d.21 Mai 1925 gravlagt samme sted1 ste ektemann Clifford Rutherford d.1961 2.datter Geraldine f.1 Januar 1928 d.?? 1960 En datter Sandy som fikk to gutter og en datter Janice som fikk 3 gutter '.ektemann Johan Swanberg (ingen Barn) dette er ikke mye å gå utfra men håper på at der kan være noe å hente ut av det. har jo noe mer info da men kansje dette er en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Som Laila sier: Hva er det du lurer på? Du bør legge ut alle opplysningene du har som kan være relevante for det du ønsker å finne ut av. Og så må du spesifisere hva du prøver å finne ut av. Ellers blir det vanskelig å hjelpe. Er det etterkommere du jakter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Karlsen

Far: Ole Karlsen Tonstad Skifta navn til Ole Carlson f.8 Juli 1883 Tonstad Norway emigrerte til Usa i 1905.Døde 17 Mars 1926 Superior Wisconsin. Mor: Elida Olive Larsen født 11 februar 1887 Å i Lofoten Emigrerte til Usa i 1905. Døde 21 Mai 1925. De fikk to døtre Edna Olive f.5 nov 1910 død Juni 1969. Geraldine født 1 Januar 1928 død 1960Har flere opplysninger som følger her.. Bergliot Johanna f.4 mars 1913 superior wisconsin. Død 1939 Longmount Colorado Gift med Robert Schuler Died 1939.Ingen barn.Eelyn Lucille bor i winnipeg Canada f.4 0ktober 1915 superior wisconsin. Ektefelle. Dr. Robert Ramsey f??. Død 1980 Robert Carlson f. 30 september 1944 Doctor Minneapolis., ektefelle Norma. 2 adopterte sønner.William John Doctor Jackson hole wyoming f. 23 September 1947 ektefelle Glenda 3 sønner 1 datter.James Beatty f.23 Mai 1949 død 18 Mars 1989 Vancouver Canada.Thomas Patrick., Victoria BC Canada f. 1 Mars 1951 ektefelle Cheryl ingen barnBrian eric Brook., Toronto Canada f.27 Mars 1957 Ektefelle Rhonda. 2. sønner.Det er det jeg har av informasjon og håper at det kan være iallefall noe som kan lede meg på rett vei og finne etterkommere av vår slekt. Takk for hjelpa sålangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette er ikke for å være vanskelig... Siden jeg fremdeles ikke egentlig skjønner hva du lurer på?Far: Ole Karlsen Tonstad Skifta navn til Ole Carlson f.8 Juli 1883 Tonstad Norway emigrerte til Usa i 1905.Døde 17 Mars 1926 Superior Wisconsin. Mor: Elida Olive Larsen født 11 februar 1887 Å i Lofoten Emigrerte til Usa i 1905. Døde 21 Mai 1925. De fikk to døtre Edna Olive f.5 nov 1910 død Juni 1969. Geraldine født 1 Januar 1928 død 1960Er det etterkommere til disse døtrene du leter etter???? Eller er det foreldrene til Ole og Elida Olive? Du skriver i det første innlegget at Ole Karlsen TOnstad skiftet navn til Ole Tonstad, men i det andre innlegget at han skiftet navn til Ole Carlsen....Hvem er de andre du har listet opp i forhold til den første familien??Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ja han var fra Tonstad i Vest Agder.Familien er omtalt i Sirdal Gard og ætt bind 3. Forfatter Per Seland. Det er vel ikke utrolig at noen av hans mange slektninger her i landet kjenner til hvordan det gikk i USA.Der er historielag i Sirdal som kan kontaktes. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg finner fremdeles ikke tråden. Men, her har du noen linker:Her har du Canada hvite sider: [url="http://wp.superpages.ca/people.phtml?SRC=mybc&STYPE=WS>LenkeHer kan du lete i BC-arkiver: LenkeHer kan du se etter andre linker til Canada: http://www.cyndislist.com (finn Canada i oversikten)Her finner du ressurser for USA: http://www.rootsweb.comHer har du hvite sider i USA: http://www.switchboard.comHer må du betale: http://www.ancestry.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Karlsen

Takk for linkene og fant via dem noen tråder å nøste videre på i Canada. Siden jeg er helt ny på dette med slektsorskning så kan det jo i den sammenheng være vanskelig å komme igang og holde tråden, men det jer er på jakt etter etterkommere i Usa og kunne sjekke de opplysningene jeg har opp mot fødselsregistre og finne eventuelle barn og etterkommere etter disse. dette kan utifra de forsøk jeg har gjort syns uoverkommelig, men dette er det jo mange som vet mer om enn jeg da. Et eks.: fant to brian brook i Canada og en Rhonda disse på separate adresser.,'det som er kjent er at disse hadde to sønner og da er mitt spm. vil det være en muøighet via registrere å spore disse to'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Oldervoll

Eit søk på nettet etter Historielaget i Sirdal er det som skal til. Då finn du Sirdal historie- og kulturvernlag, v/Sven-Egil Testad, Haughom, 4440 Tonstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Her er en adresse som du kan bruke. kvaeven.bygdetun@sirdal.kommune.no Lederen der kan det meste om Sirdal og Afrika:-). På telefon 38 37 04 17 tror jeg du treffer slekt. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.