Gå til innhold
Arkivverket

[#10345] Familienavnet Grimsen, Sællevoll i Alversund


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Jeg leter etter noen 'aner' fra Alversund og hvilke famileibåns som kan finnes mellom: Grim Brynildsen Sællevold gift m/Brita Mortensdtr. og Knud Grimsen Grimstad,Lygra,sønnen Ivar Knudsen f.ca.1660 død ca.1725 på Ålmås. Er Knud i familie med Ole Grimsen Sællevoll f.ca.1752, gift m/ Ingebor Ande4sen f.ca 1741, og personene Brynild Grimsen f.ca. 1745, Johannes Grimsen f.ca.1747.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg kan bare gi deg et lite råd. Gards og ættesoga for Alenfit skrevet av Nils Hjelmtveit kan være til hjelp, da den omhandler både Alversund og Lygra bl.a. Kansje du allerede har benyttet den. Lykke til. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Det hjelper jo ikke allverden, men i Bygdebok for Lindås, band 2 s. 74-75 omtales Knud Grimsen (50 år i 1666). Det står ikke direkte, men kan oppfattes som om Knud er sønn av Grim Mikkelsen Grimstad. Knud hadde barna (a) Mons (f. 1654), (b) Ivar (1660-1725), gift (1) 1685 med Agata Åmundsdatter Ryland, (2) Gjertrud Nilsdatter Almås, (3) 1700 med Mette Hansdatter Breisten. På Nordre Leivestad til 1692, deretter Almås i Åsane, © Nils f. 1662, og (d)Michel f. 1664, på Leivestad etter Ivar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karoline Røen

I Alenfitboka finner jeg følgende under Selevoll og Y.Fosse: Grim Brynildsen Selevoll 1719-95(på Y.Fosse 1742-52)g.m Brita Mortensdtr.1707-1780(hennes 2.ekt.)Deres barn var:Anna f.1743,Johannes f.1744 ,Brynild f.1747,Barbra f.1750 og Ola f.1752. Grim Brynildsen var sønn av Brynild Simonsen Selevoll og Barbra Grimsdtr.Selevoll.Han skal ha levd ca.1684-1733 og være sønn av Simon Sjursen N.Kvamme. Barbra var dtr.av Grim Olson Selevoll(1615-1709)og Synneva Halvardsdtr. Jeg Kan ikke finne noen Forbindelse til Knud Grimsen og hans sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.