Gå til innhold
Arkivverket

[#10353] E: KITTILSEN, Sondre fca 1766, bosatt på Løberg i Gjerpen


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Sondre Kittilsen var i 1825 skomager og husmand på Nordre Løberg (matr.no. 17 - kilde: 'Dutte' Strøm). Han skal være født rundt 1766 (kilde: ft1801). Han er gift med Aase Marie Arnesdatter, f. ca 1778. Sondres mor er Ingeborg Olsdatter, født ca 1745 (kilde: ft1801). Hun dør 1803 på Løberg. Hvem er Sondres far? Hvem er morens aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Om denne Sondre har jeg spurt før. Ingen svar, så jeg må fiske litt til. Ved et søk på Familysearch, VRI, Vital Record Index, finner jeg en Kittel Aase som 29. juni 1765 gifter seg med ei Ingeborg Olsdatter i Heddal. I følge folketellinga 1801 er Sondre født ca 1766. Hans mor, Ingeborg Olsdatter, og som da lever som enke, er født ca 1745. Er det noen sitter med Heddalkilder foran seg som evt kan sjekke Kittel Aase? Har han fått en sønn Sondre året etter giftemålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Kittil Olsen Åse i Heddal (1723 - 1799) g1m 1755 Margit Johannesdtr Sauar g2m 1765 Ingeborg Olsdtr kanskje fra Landsverk i Sauland (1730 - 1805). Ingeborg døde på Åse i Heddal. Kittil og Ingeborg hadde ikke noen Sondre som sønn. (Hitterdalsboken 378+) Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

takk for bryet, Ole Bjørn, med å slå opp. Ha en fortatt flott sommer...mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.