Gå til innhold
Arkivverket

[#10354] Hva tid døde Jens Pedersen i Bergen, født ca 1886???


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jens Pedersen, født ca. 1886, i Gildeskål eller Bodø som sønn av min mors tante Hanna Olanda Marie Andreasdatter, f. 1858. Jens var sjømann og seilte ute både under krigen 1914-1918 og under okkupasjonen 1940-1945. Han var gift og bodde på Askøy ved Bergen. Han hadde 3 sønner, Harald,, Jens og Gerhard. Jens kom hjem og kjøpte seg hus i Bergen etter 1945. Han døde visstnok sist i femtiårene. Sønnen Gerhard skal visstnok ha druknet i Bergen.Er der noen som kan gi meg nærmere opplysninger om hva hans kone hette og hvor hun kom fra, og nærmere datoer for når Jens døde?mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Bruker man Døde i Bergen 1912-1972 vil man se at det ut fra beskrivelsen bare er en kandidat: Jens Berg Pedersen, død 23. juli 1954. Han var født i Salten 13. februar 1886, og etterlot seg enken Karen og to sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Hjertelig takk Yngve for svaret.Jeg fant denne personen i går kveld, men siden jeg ikke hadde funnet at han hadde mellomnavnet Berg kom jeg i tvil. Og de opplysningene jeg fant tror jeg var under begravde?Men finnes denne sønnenb Gerhard og om han skrev seg for Jensen eller Pedersen?mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen, Yngve.Jeg beklager at jeg i farten skrev at det var under gravlagde. Det var på samme sted og der fant jeg også en Pedersen Gerhard Louis Apr 28 1932 og en Pedersen Gerhard Håkonshella Jul 10 1959.Men hvem av disse kan være sønn av Jens?Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ingen av dem kan være sønn av Jens Berg Pedersen. Gerhard L. Pedersen var forhenværende kjøpmann og 88 1/2 år da han døde i 1932, mens den andre GP var født 23. desember 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk Yngve for svaret!Da er i alle fall denne luket ut. Personlig lurer jeg på om Jens B. Pedersen kan ha giftet seg mye senere? Siden han var sjømann og seilte ute under krigen 1914-18 og 1940-45 kan han da ha giftet seg først etter 1945, da han kjøpte seg hus i Bergen?Jeg vet det ikke og tenker bare høyt omkring det hele.Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 år senere...
Gjest Birger Forsmo

En rettelse til innlegg 1:Jens Berg Pedersen var egentlig født på Næsby, Salten, Nordland hvor Hanna oppholdt seg da. Faren var fra Salten.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.