Gå til innhold
Arkivverket

[#10363] Spørsmål til Digitalarkivet


Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei, lurer på om dere kan si noe om dette: Min oldefar Minius Martinsen var å finne i FT-1900 0231 Skedsmo som Marius Martinsen (Sammen med familie Maren Olsen, Jenny Martinsen, Ole Martinsen, Helga Martinsen). Trodde derfor at min far hadde tatt feil av fornavnet, da han aldri møtte sin morfar. Sjekket derfor hans vielse i 1896, tre av dåpene til barna hans i 1896, 1900 og 1903. I dag sjekket jeg også hans konfirmasjon på mikrofiche. Alle steder heter han MINIUS, og ikke Marius. Er det en feilskrift i folketellingen, eller feil avskrift? Han kan ikke ha byttet navn, siden dåpen i 1903 også viser Minius.Tidligere har jeg gitt beskjed om at det lå en telling 0232 Lillestrøm med samme informasjoner, men der stod det endatil Marius Mortensen. Den tellingen har dere fjernet (Annette S.C.). Minius ble født i Brandval 12/12 1873. Finner ham ikke i telling for 1875. Mitt neste trekk er at jeg har bestilt mikrofilm av kirkebok for dåpen hans. Håper dere kan kommentere mitt innlegg. Mvh. Gry Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur sikkert det er feil avskrift av teljinga. Minius er eit så sjeldant namn at det er lett å feillesa det til noko kjent; Marius. Me hr divrre ikkje høve til å kontrollera originalen; m.a. fordi me i Bergen ikkje hat tilgang til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.