Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Thor Andersen

[#10365] Balsamert prest Isach Muus 1753

Recommended Posts

Guest Thor Andersen

Iflg gamle slektsnotater ble Presten Isach Muus (død 7. aug 1753) balsamert og innsatt under Bø kirke 14. aug 1753. Vi antar at dette gjelder den gamle kirken i Bø i Telemark. Vet noen noe mer om dette og om gravstedet er tilgjengelig?

Guest David Widerberg Howden

Har du lest boka Ingeborg Marie Barth Meyer f.Muus og hendes ascendenter av Arthur Skjelderup.(Har boka!).SITAT:'Isach Muus døde i sitt embede 7 august 1753 Kl 5 på ettermiddagen,og blev begravet i Bø Kirke den 14 samme måned.Hans kiste skal endnu befinde sig i kirkens kjælder.'

Guest Thor Andersen

Hei David, Takk for opplysningen. Kan du gi meg info om boken slik at jeg evt kan finne den på et bibliotek: ISBN nr, forlag, dato for utgivelse etc ?

Den er fra Desember 1923. (Min er ikke helt i original,men maskinskrevet avskrift,de burde ha den på biblioteket). derfor har jeg verken forlag eller ISBN (fantes det i 1923?).Har du ellers noen tilknytning til familien Muus?.

Den er forresten på rundt 65 sider. Omhandler slektene Muus,Barth,Falch,Koefoed og sidegreiner.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.