Gå til innhold
Arkivverket

[#10365] Balsamert prest Isach Muus 1753


Gjest Thor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Andersen

Iflg gamle slektsnotater ble Presten Isach Muus (død 7. aug 1753) balsamert og innsatt under Bø kirke 14. aug 1753. Vi antar at dette gjelder den gamle kirken i Bø i Telemark. Vet noen noe mer om dette og om gravstedet er tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest David Widerberg Howden

Har du lest boka Ingeborg Marie Barth Meyer f.Muus og hendes ascendenter av Arthur Skjelderup.(Har boka!).SITAT:'Isach Muus døde i sitt embede 7 august 1753 Kl 5 på ettermiddagen,og blev begravet i Bø Kirke den 14 samme måned.Hans kiste skal endnu befinde sig i kirkens kjælder.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Hei David, Takk for opplysningen. Kan du gi meg info om boken slik at jeg evt kan finne den på et bibliotek: ISBN nr, forlag, dato for utgivelse etc ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Den er fra Desember 1923. (Min er ikke helt i original,men maskinskrevet avskrift,de burde ha den på biblioteket). derfor har jeg verken forlag eller ISBN (fantes det i 1923?).Har du ellers noen tilknytning til familien Muus?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.