Gå til innhold
Arkivverket

[#10374] Mathilde g. Nilsen d. 1.1.1965


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Mathilde var min fars kusine og døde i Bergen 1.1.1965. Hun bodde da i Nordre Skogvei 31. Hennes mor var uten tvil Johanne Marthine Larsdtr Robberstad død 7.2.1961 i Bergen, hun bodde da i Klosteret 1. Mathilde ble gift Nilsen ca. 1935, men fikk ingen barn. Da jeg var barn, var det aldri snakk om hvem hennes foreldre var - bare at hun var fars kusine. J. Marthine var født på Rubbestad, Bømlo i 1867 (foreldre Lars Olson Rubbestad og Marta Marie Holmedal)og vi mener hun drog til Bergen for å føde barnet rundt om 1896. Jeg mener at jeg såg Marthine og Mathilde sammen på 1900 folketellingen i Bergen for 2 år siden, men nå kan jeg ikke finne dem igjen. Jeg har lett i alle mulige versjoner av navnet. Takk for eventuell hjelp. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Mathilde Nilsen het nok egentlig Jørgine Mathilde Jørgensdatter Robberstad, og var født i Haugesund 30. mai 1882. Hennes foreldre var, ifølge vigselsboken til byfogden i Bergen, sjømann Jørgen Sørensen og Marthe Karine Jacobsdatter. Hun giftet seg 31. august 1935 med Anton Nilsen, født 1898 i Fana, men han døde allerede 4. november 1936.Dødsfallet i 1965 ble meldt til skifteretten av avdødes kusines sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk skal du ha. Da er dette mysteriet løst. Martha Karine Jacobsdtr var halvsøster til min farmor. Jeg visste ikke at hun hadde en datter. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.