Gå til innhold
Arkivverket

[#10389] Sissil Bruun Sørensen, Sandnes.


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Sissil. Jeg har mine aner fra Steinkjær, min farmor Martine Kristine Henriksdtr.f. 11/10 1874 i Steinkjær. Far Henrik Ingebrigtsen Oxsur f. 1849 i Sparbu og mor Marie(a)Mortinusdtr Oxsur (Martinusdtr,Martinsdtr.Mortensdtr.)Skal ha jobbet på Frøset gård før hun ble gravid. Marie blir jo min oldemor, men har ikke klart å spore henne opp. Derfor tillater jeg meg å ta kontakt, kanskje du kan ha noen forslag eller notater i dine papirer. Ser du skriver Bruun som pikenavn, husker jeg riktig hvis det var en Bruun fam. på Frøset? I bygdebøkene for Ogndal/Sparbu står Marie nevnt som Mortensdtr.men det skal sannsynligvis ikke være riktig. Mvh.og takk Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Hei! Jeg har ikke noe særlig fra Sparbu på 1800-tallet. Mesteparten av informasjonen jeg har fra Sparbu, er fram til 1700-tallet - foreløpig. Men det er mye utveksling mellom Stod og Sparbu, så Maria kan godt være fra Stod, eller de kan ha giftet seg i Stod. Men jeg har kun kirkebøkene fram til 1846, så jeg kan desverre ikke slå opp. Jeg har notert meg navnene, og kommer tilbake dersom jeg finner noe når jeg kommer lenger framover.Mitt Bruun-navn kommer fra min mors side, mens mine aner i Nord-Trøndelag er fra min fars side. Så vidt jeg vet er det ingen forbindelse til Bruun-familien på Frøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen Tusen takk for svaret. Henrik Ingebrigtsen hadde et meget travelt år i 1874. Han giftet seg med Martha Lorentsdtr., fikk en sønn med henne og fikk en 'uægte'datter. I 1900 tell. finner jeg han igjen på Lilleaunet i Egge. Jeg tar imot alt med glede av informasjon du måtte komme med. Tusen takk. Ha en fortsatt god søndag Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.