Gå til innhold
Arkivverket

[#10391] Hægebostad, Vest-Agder, Reinert T. Andersen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg leter etter Reinert Tobias Andersen som skal være født ca. 1840 i Hægebostad i Vest-Agder. Er der noen som kjenner til denne personen eller vet om der finnes brukbare bygdebøker for Hægebostad.Reinert ble gift med Thora Christine Aamodt f.14.10.1832, Lyngdal i Vest-Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Hægebostad prestegjeld bestod av Hægebostad og Eiken sogn. Det er utgitt bygdebok for Hægebostad. Eiken bygdebok er under arbeid.Søster til Thone, Trine, f. 1830, blei gift på Elifstad i Hægebostad. Eg ville først leite der. Svogeren til Trine var Anders Rolfsen, f. 1817.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Takk skal du ha Harald. Vet du noe mer om Aamodt familien også? Jeg har lovd en av etterkommerne til Carl Andreas Peter Aamodt og finne aner og etterkommerne til denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Min første informasjon er frå bygdeboka LYNGDAL II, side 341-342 og 358.1. Thora Christine, f. 18322. Andreas Aamodt, f. 1803 Nes, Hallingdal d. 1892 Eilivstad, Hægebostad. g.m. 3. Kaja Coucheron4. Christen Thorn Aamodt, f. 1770 Øye, Kvinesdal d. 1836 Lyngdal prestegård. gift (1) med 5. Trine Birkeland (1773-1806).Det står meir, men eg søkte også litt lenger bakover. Du finn Christen som kappelan på Nes i FT 1801. Og du vil finne både Christen og Andreas Aamodt på Familysearch:Andreas AAMODT (AFN: 2RJT-KN) Pedigree Birth: 17 Jan 1803 Nes, Hallingdal, Buskerud, Norway Death: 15 Mar 1892 Father: Christen Thorn AMOT (AFN: BWT7-99) Family Mother: Trine Olsen BIRKELAND (AFN: BWT7-BG) Spouse: Karen Andrine Michaline COUCHERON (AFN: 2RJT-LT)Trine OLSEN Birth: 5 Oct 1773 Kristiansand, Vest-Agder, Norway Father: Ole LARSEN BIRKELAND Mother: Anne ASLAKSEN HOYELTOle Larsen er nok sønn til Lars Andersen, d. 1743 på Øvre Birkeland, Birkenes og Tone Aamundsdatter Høyelt, d. 1766.Anne Aslaksen er nok et søskenbarn, datter til Aslak Aamundsen Høyelt, d 1760 og Torborg Madsdatter Vestre Birkeland.Kilder: BIRKENES gard og grend, side 108, 591 og 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Kjempeflott, takk til dere begge. Min mailadresse er solfrid@vestaberg.no. Jeg har også noe om etterkommerne hvis det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.