Gå til innhold
Arkivverket

[#10408] Bremvog - Hitra


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Kan noen hjelpe meg med Hitra slekt??? Skule visst om forferdre ti Martha Bremvog f.c.1812 - jeg vet faren er Niels K. Bremvog f.1785 som jeg finner på Indre Bremvog i 1801 som 16 åring - men jeg vet da ikke hvem som var Marthas mor -MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det finnes skifte etter Niels Christoffersens foreldre - Christopher Christophersen og Margrethe Henningsdtr Bremvog - i 1830. Hitra tinglag 5.12.1832, bok 14, folio 64, rull HF1830. Kanskje noen kan hjelpe deg med oppslag der:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

de ble gammle da - C.C er f.1736 og M.H er født 1733 - men det er vel mulig --- har noen disse rullene???? For og se hva mere som står under dette skiftet??? Eller har noen tilgang til kirkebøker for året 1812 eller omkring - for Marthas dåp - der må nok moren stå da vel ;-) Martha Nilsdatter Bremvog -MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Klefstad Johansen

Etter en rask titt i kirkeboka for Hitra i det aktuelle tidsrom, fant jeg Marta som døpt i 1812, men bare med farens navn oppgitt. Men blandt konfirmanter 12. juni 1829 sto Marta Bremvog. Hennes foreldre var Niels Christoffersen Bremvog og Maria Lambrigtsdatter. De ble for øvrig trolovet i 1807. Fant også tre andre barn ; Christian f.1808 Niels f.4.10.1818 og Evert f.18.4.1823. Jeg har også kirkebok fra 1736 og fremover og skal prøve å sjekke litt rundt ditt andre spørsmål.Mvh. Inger Klefstad Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

Andreas Nielsen Bremvog, f. c 1810, blir 4. oktober 1838 gift med Ane Andersdatter Afløsen, etter å ha fått sønnen Niels Bremvog 22.12.1837. Passer de inn her? mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli H. Heimsbakk

Hei alle sammen!!Takker for opplysninger - dette ble jaggu masse nytt da :-) Tror nok dette kan være nok en sønn av Niels og Maria , Bjørn - du holder fortsatt på??? ;-) Og Inger jeg tar mer en gjerne mot mere opplysninger fra Hitra om du finner noe!!! Takker igjen!!MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Klefstad Johansen

Det jeg fant var følgende : Niels døpt 2.pinsedag i Dolm kirke 1784. Videre fant jeg hans mor, Margrethe Henningsdatter. Hun døde 16.nov. 1830, 95 år gammel, enke etter Christoffer Bremvog.mvh.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

Har ei Kjerstine Christoffersdatter Bremvåg som tipp-tipp-oldemor, ho var gift med Bendt Bendtsen Øen, f. 1800. Kan ho være søster av Nils ev. niese? Kan du Inger finne ut noe om dette? Hilsen Geir Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Klefstad Johansen

Nå har jeg lett gjennom kirkeboka, og kan ikke finne Kjerstine Christoffersdatter, verken under fødte, konfirmanter eller vielser. Men jeg fant Bent f. 2.2 1800, døpt i Dolm kirke. Alle hans faddere med Bremvog som etternavn, nemlig Christoffer, Henning Niels og Marit. Ei Berit Kirstine Bremvog 18 år, ble konfirmert 1824, men hennes foreldre het Peder Andersen og Ingeborg Amundsdatter. Jertru Kjerstine Bremvog ble døpt i 1807, uekte barn av Jens Bremvogen og Golla Kjerstine Monsøen. Må legge til at noen av sidene er svært utydelige, og dermed svært vanskelige å tyde, så jeg kan ha oversett Kjerstine.Så til Bjørn Flor. Andreas Nielsen Bremvog var sønn av Niels Christoffersen Bremvog, som du trodde.mvh. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Inger!Jeg må bare få takke igjen - jeg vet hvordan disse Hitra kirkebøkene er - meste parten er jo uforståelig - skulle visst spare på papiret!!! Hvertfall de sidene jeg har sett :-)Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

Takker Inger for informasjon. Mine spekulasjoner går på at Kjerstine er datter av en Christoffer Bremvåg, men jeg har ikke fått klarlagt dette ennå. Min onkel Kalle bor på Bremvåg, samt at jeg har funnet forfedre bosatt på Øen siden midten av 1700-tallet. Kanskje vi kan finne forbindelser mellom Nils og Kristoffer etter hvert.Geir Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Klefstad Johansen

Hei Geir Olav.Nå har jeg pløyet kirkeboka igjen, uten noe napp om Kjerstines opphav, men jeg fant da noe om henne. 25.okt.1835, døpt 'uægte' barn; Anne Kjerstine. Foreldre; Enkemann Bent Bentsen Øen og pige Kjerstine Christoffersdatter Bremvog. Feb, 1840, døpt uekte barn; Hendrika. Foreldre; Peder Andersen Bremvog og Kjerstine Christoffersdatter, Bremvog.Så det er vel lite sannsyblig ar Kjerstine og Bent ble gift. Om hun ble gift med Peder fant jeg heller ikke,jeg har vielser til 1842.Bent Bentsen hadde fra før hvertfall 2 barn Kornelius f.2.10.1828 og Bent f.3.11.1821. Kona het Karen Andersdatter. Lykke til videre,Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.