Gå til innhold
Arkivverket

[#10413] Hvordan finne slekt i North Dakota i USA


Gjest Terje Løken
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Løken

Hei! Er det noen som kan anbefale søkesteder ol. for å finnne slekt i North Dakota. Jeg søker personer med etternavnet Motroen (Motrøen på norsk). Slekten emigrerte til byen Grafton rundt år 1900 fra Kvikne i Tynset kommune i HedemarkMvh Terje Løken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

The Red River Valley Genealogiocal Society of Fargo, ND har publisert om lag 40 band med kyrkjegardsavskrifter frå områdi som grensar til Red River både i Minnesota og i North Dakota. Nokre av desse skal òg vera utlagde på nettet, men eg veit ikkje kvar.Band 28 for Grafton, Walsh Co., ND syner på side 15, mellom gravlagde i Grafton Lutheran cemetery, følgjande par:MOTROEN, Andrea 1888-1977 [Apr. 4] MOTROEN, Mikkel 1880-1949 [June 30]Eg reknar med dette er folki dine?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Boisvert

Ja, familysearch.com er et fint sted, men de har bare Motroens registrert i Social Security Death Register. Du kan også gå til denne adressen Lenke (Naturalisation Records Index) og finne datoen de fikk amerikansk statsborgerskap, og du kan bestille kopi av pairene. Jeg vil også anbefale deg å gå til www.cyndislist.com, en fantastisk fin URL å bruke for å søke over hele verden. Hun samler inn netsteder etter hvert som de kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carla Brining

Here is the site for the Grand Forks Herald Newspaper archives http://www.grandforks.com/mld/grandforks/archives/ At the bottom of the page is a search and if you search on Motroen Find Articles 'all available years' You will get two obituraries one for Mikkel & Andrea's daughter and one for her husband. I couldn't get the full articles to come up but will try again later. Carla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.