Gå til innhold
Arkivverket

[#10415] Etterkommere etter Hans Davidsen, Vestby, Akershus


Gjest Rolf Steinar Bergli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Steinar Bergli

Jeg søker etterkommere etter: Hans Davidsen f. 1872 Elle, Frogn, Akershus, gift med Anne Josefine Antonsdatter f. 29.10.1875, Klommestein, Ås, Akershus.Jeg har funnet 4 barn, født/døpt i Ås og Vestby: Harald f. 1896, Ås Erling f. 1898, Rød, Såner Sven f. 1902, Tveter, Vestby Alf f. 1905, Tveter, VestbyHar ikke funnet flere barn, eller noen av de konfirmert. Dette tyder da på at familien har flyttet ut av kommunen mellom 1905 og 1909. Har lett gjennom utflyttede i kirkeboka, men den er mangelfull.Kan noen hjelpe meg direkte, eller evt. tipse meg om kilder jeg bør oppsøke for å finne fram til etterkommere som lever i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Rolf Steinar Bergli

Prøver igjen med noen tilleggsopplysninger:Familien bodde i bryggerhuset på gården Nordre Tveter i Vestby ved folketellinga 1900. Hans Davidsen var 'Vogter & arb ved jernbanen'.Kona Anne Josefine var visstnok bosatt på Ålerud i Ås tidligere.Har prøvd å finne noen av barna døde i basen for 1995-2001 uten å finne noen der. De er sannsynligvis døde før 1995.Takknemlig for tips om hvordan jeg kommer videre for å finne etterkommere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Kan det være disse?I boken 'Tjenestemenn ved statsbanene' pr. 1. januar 1955 finner jeg:Overkonduktør Erling Davidsen f.21.2.1898, Tjenestested: Oslo Ø. Antatt 25.6.1917. Tjeneste-ansiennitet fra 21.11.1920 og nåværende stilling fra 23.2.1943.Baneformann Harald Davidsen f. 5.8.1896. Tjenestested: Ås. Tj.ans. fra 12.5.1919. Nåværende stilling fra 1.11.1945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Steinar Bergli

Selvfølgelig er det jo de. De passer jo perfekt, og jeg har fått bekreftet fødselsdato og vet no hvor de bodde! Visste ikke om de kalte seg for Hansen eller Davidsen, men nå vet jeg jo det også. Dette var virkelig et langt skritt for meg! Nå kan jeg i alle fall hoppe til kilder for 50 år tilbake, så får vi se hvor vi havner.Fremdeles takknemlig for andre tips, men dette var jo helt topp.Tusen takk, Turid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Jeg er ikke sikker, men kombinasjonen Tveter, Davidsen og jernbanefolk tilsier at det finnes mange etterkommere i Vestby i dag. Jeg tror du enklest kan sjekke ut det ved å ringe en 'Arne Davidsen' i Vestby.Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Steinar Bergli

Har akurat snakket med vedkommende, og det var akkurat den jeg var ute etter.Tuuuusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.