Gå til innhold
Arkivverket

[#10419] Nettutstilling - Skandinavia i 1800-talet


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

I går har jeg sett med nytelse på deres nettutstillingen 'Voyages en Scandinavie, en Laponie, en Spitsberg et aux Feröé...'. Mitt Spørsmål: Vet dere om det finnes noen faksimile-utgave av denne boka som selges i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Som du ser har jeg flyttet over temaet til Arkivforumet.Kjekt at du likte utstillingen. Vi fikk låne boken, så jeg vet ikke hvor lett det er å oppdrive disse bøkene, men jeg har sett noen av bildene til salgs enkeltvis hos antikvariat. Vær forøvrig oppmerksom på at det ble laget mange bøker etter denne ekspedisjonen og flere plansje-bøker enn denne, men ikke alle tegninger er like interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Ellingsen

Hei Et bra sted for antikvariske bøker er www.antikvariat.net - her er mye av det som er tilgjengelig i Skandinaviske antikvariater lagt ut, og kan bestilles. Voyages en Scandinavie (er det samme bok?) finnes i Finland for ca NOK 1800,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Takk skal du ha. Jeg har funnet denne boka du snakker om (Helsinki, 253 Euro). Men forfatter og tittel er forskjellig. Som Anette sier må man vel være svært oppmerksam på det. Kanskje det er også en god idé å søke i Frankerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.