Gå til innhold
Arkivverket

[#10427] Folketelling Brandval 1875


Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei! Er det noen som tilfeldigvis har folketelling for Brandval 1875, og samtidig kunne tenke seg å kikke der for meg? (Har ellers tenkt å låne den gj. biblioteket). Leter etter Minius Martinsen, født 1873, for å få tak i navnet på foreldrene hans. Ved hans konfirmasjon så det ut i kirkeboka som at faren het Martin Hansen og moren muligens Maren/marie? Oled./ Olsd.Svært utydelig skrift. Mulig de bodde på Helgenæs/Helgerud eller noe lignende. Mvh. Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei! Minius var f. på Helgeneset i Brandval 12.12.1873, døpt 22.02.1874 (Brandval k.bok 1864-1879 utgitt av Solør Slektshistorielag 1996) Foreldre var inderst Martin Hansen og Maren Olsd. Folketellinga for 1875 Brandval foreligger kun som filmutgave. Blir opptatt ei ukes tid, kan se på Minius sine aner etter det dersom det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei og mange takk begge! Minius ble født 12.12.1873 og døpt 22.02.1874.Så det er helt sikkert rett person, ja. Fant dette i kirkebok for Brandval v/konfirmasjon. Har bestilt kirkebok vedr. dåp gjennom biblioteket, men du Finn har jo allerede gitt meg infoen derfra. Da er det altså Helgeneset det skulle være. Minius er far til min farmor. Så jeg er kjempeglad hvis du har noe informasjon om hans bakgrunn. Mvh. Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Har en del data vedr. din Minius, hans far var Vingersokning, mora fra Brandval. Har i min base utmeldingsdatoer på Minius og noen av hans søsken, og aner til hans foreldre. Vennligst ta kontakt direkte på denne adr: fisollie@online.no Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.