Gå til innhold
Arkivverket

[#10442] Bekymring for helsa til brukarane våre


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Kanskje du skulle tenkja på at du stiller eit svært ope og svær omfattande spørsmål. Hadde du stillt i resepsjonen i kva som helst arkiv i denne verda med eit slikt spørsmål ville du ha blitt beden om å spesifisera kva du ville vita om desse personane og sikkert også stilla spørsmål om eit overkomeleg antall personar om gangen.Ein tilsvarande strategi vil sikkert hjelpa hos oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

1.) Det var ikke i det hele tatt meningen å småkritisere. Arkivarene gjører en fantastisk jobb. I går var jeg bare litt provosert av ironien i dette tema.2.) Jeg må selvfølgelig erkjenne at spørsmål mitt var for kortfattet. Da var jeg vel lei av å bruke ordboka. Mea maxima culpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hai Jan Oldervoll. Synes bare du var morsom! Vær forresten du glad for at ikke alle vet om denne tjenesten, da ville alt brutt sammen. Men vi driver jo reklame for dere, da...Hilsen Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askeroi

For meg er det ikke noe problem å kombinere fysisk aktivitet med besøk i Digitalarkivet. Visse tider på døgnet må en sette av til trening/aktivitet og visse tider til slekstforskning.Problemet hadde vel vært mye større hvis man fysisk hadde måtte oppholde seg i arkivene? (Hvordan var det med den fysiske aktiviteten til Thomle, Finne-Grønn, Steinnes og de andre 'gamle mestere'?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Til Gry VibekeJa, denne Gymnastik for Kontorister er bare morsomt.Min forhastet reaksjon på dette er vel en indikator for at 'slektsgransking' ikke er bare en samlemani men ganske ofte en svært emosjonal sak.Jeg er glad for at JEG vet om Digitalarkivets tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Eg stel eit sitat frå Stoa og Sandberg, 'Våre Røtter' (Cappelen 2001, forresten ei god innføring for slektsgranskarar på mitt nivå):'Vi har allesammen noget, som vi søger Rus og Forglemmelse i, naar Livets Hverdag bliver os tung og graa. En hidser Nerverne ved Vin og Opium, en anden Børsspil og Dampskipaktier, en tredje ved Kapsejlads eller Tigerjakt - MIN fornemste Lidenskap er Arkivstudier.'(Jeppe Aakjær, 1917)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg er og glad for at jeg vet om Digitalarkivets tjenester og er her daglig. Riktig morsom side, men jeg anbefaler ikke øvelse nummer to!! Verken for tastaturet eller ryggen! -smil-mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg skjønte ikke helt det siste avsnittet i trimprogrammet. Betyr det at vi kvinner kun trenger 2-3 minutter hver dag for å bli så veltrenet? Eller betyr det at vi blir så travelt opptatt at vi ikke gidder å irritere oss over mann og barn? Kanskje det rett og slett betyr at vi skal bruke mer tid på sportslig jakt i gamle kilder...:-)Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg leser av og til gamle postinger fra tiden før jeg var inne på Digitalarkivet for første gang(ca 29.11.2002). Denne syns jeg var et morsomt påfunn av Jan, og kanskje er det flere nye som har moro av å lese denne. Jeg har ikke prøvd øvelsene. Jeg er innom Digitalarkivet flere ganger pr. dag, og kunne sikkert trenge å gjøre noen av disse øvelsene, men jeg trimmer jo også da(med å sykle flere kilometer enkelte dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Føler meg litt forbigått, er der kun øvelser for 'herrer'? Hva med oss det andre kjønn?Finnes det noget i arkivene, noen bevegelser som kan få oss i fin form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Dette tålmodige sukket mens jeg 'venter på noe godt', Kirkebøker/klokerbøker for Larvik. Med forventning, Mvh.M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Vi får vel ta noen øvelser fremfor mikrofilmapparatene for å korte ned ventetiden, og det går jo fremdeles an å bestille mikrofilmer for fjernlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Eller lage et vente-utålmodig-limeric:Han som ventet på bøker fra 'Kroken' klarte slett ikke holde koken Han ble gusten og blek Han ble tynn som en strek Da den kom var han innført i boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Eller kanskje et litt mer positivt vente-limric:Han som ventet på bøker fra Gruagikk fra PC'n og sa så til frua'Dette ta nok sin tidmen vi sturer ikke vi.Kom så lager vi slekt her i stua'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.