Gå til innhold
Arkivverket

[#10450] Hvordan finne Olof Olsson i Sverige?


Gjest Kersti Sorter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kersti Sorter

Jeg trenger hjelp til å finne en person i Sverige. Det er en Olof Olsson I 1922 jobbet han i stenbrudd ved Dalen sementfabrikk i Brevik, Telemark. Her fikk han ei datter og ved hennes dåp ble det notert at han skulle være født 1893 i Gjævsø i Helsingeland (fra Brevik klokkerbok 1901-24). Er det noen som kan si meg om det finnes noe sted som heter Gjævsø (eller noe som ligner) i Helsingland. Hvis det finnes, er det mulig å finne Olof Olsson? Folketelling, kirkebøker, utflytting eller annet? Jeg er dessverre ikke kjent i Sverige, hverken geografisk eller kilder for slektsforskere. Håper noen kan hjelpe meg. Hilsen Kersti Sorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiRiktig sted er nok Järvsö som ligger i nåværende Gävleborgs län. Ser ikke ut til at kirkebøker for dette området er lagt ut. Men hvis du søker på Røtter, som det er linket til i annet innlegg, vil du kunne finne noe mer info og se muligheten for å legge ut etterlysning.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.