Gå til innhold
Arkivverket

[#10454] Ole Knudsen fra Drangedal og Marthe Andrea Abrahamsdtr. fra Sannidal, Kragerø


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Mine tippoldeforeldre Ole Knudsen f. 1828 i Stømme, Drangedal og Marthe Andrea Abrahamsdtr. f. 1830 Sæteren, Tyvand, bodde fram til 1875 i Kragerø. Der bodde også noen av deres barn: Karen Elise f. 1852, Ingeborg Olette f. 1869 og Anton Martinius f. 1857 og Ole Karl f. 1862. Her forsvinner alle spor. Finner dem ikke i folketellinga 1900. Jeg har idag sett på microfilmer over døde i Kragerø fram til etter 1900 men finner ingen sport etter min familie. Kan noen hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Er det noen som har protokoll/oversikt over utflyttede fra Kragerø fra 1875 og fram til århundreskiftet????? Er meget takk nemlig for all hjelp jeg kan få. Skal på slektsjakt til Telemark neste helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Ole og Marthe er vel kanskje døde i 1900? Deres barn kan da også være spredt rundt. Hvem av dem søker du? Hvor er de født? Jeg antar du har lett igjennom 1900 med alle tenkelige og utenkelige søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Alle barna er født i Kragerø. Ole og Marthe hadde 6 barn og jeg har kun funnet to av barna som er Knud Andreas og som bosatte seg i Bamble/Stathelle og min oldemor Tharan Andrea som ble gift i Larvik. Jeg har alle pr. 1875 men etter dette er foreldre og 4 barn sporløst borte. Har søkt i folketelling 1900, i døde i Kragerø fra 1875 - 1910 men fant ikke noen av dem. Har prøvd emigranter uten å lykkes. Både min oldemor Taran Andrea skrev seg for Knutsen og det gjorde også hennes bror Knud Andreas. Så nå lurer jeg veldig på om noen er i besittelse av en oversikt over utflyttede fra Kragerø. Jeg søker alle 4 barna som nevnt over i tillegg hadde det vært artig å funnet ut hvor mine tippoldeforeldre ble av! :-) Håper noen er istand til å hjelpe meg! Er takknemlig for alle tips som kan føre meg nærmere en løsning på mysteriet! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.