Gå til innhold
Arkivverket

[#10464] Noen som kjenner til Elisabeth C Scancke og Niels C. Edvardsen Aamodt?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg prøver å samle aner og etterkommere til de to ovennevnte som ble gift i 1764. Jeg har funnet en del, men jeg har mange hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Disse to ble gift 15.11.1764 enten Lund i Rogaland eller Kvinesdal i Vest-Agder. Jeg tror Niels Christian var kapellan og muligens flyttet litt på seg. Jeg har ihvertfall en sønn som heter Christen Thorn Aamot f. aug 1770 i Kvinesdal, han var ihvertfall kapellan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Elisabeth Cecelia Sørensdatter Schanche og hennes mann Nils Christian Edvardsen Aamodt står omtalt på side 345 i 'Skanke ätten' av Robert de Robelin. Nils er der oppgitt å ha vært gårdbruker på Øye i Kvinesdal, og at de var gift der den 15. november 1764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

I tillegg til sistnevnte innlegg nevnes følgende: Drange-Torp slekten fra Lista (etter Per Seland i Kvinesdal II s. 474-475): Søren Christensen nedre Torp på Lista f.ca.1602 g.m. Torborg Finchelsdtr. Aarigstad fra Spind. Barn: Nils Sørensen Drange i Herad g.10.07.1696 m. Anne Olsdtr. Qvale. De hadde 8 barn, bla. Torborg Nilsdatter g.m. Evert Johnsen Aamodt fra Elle på Lista. Av deres 3 barn nevnes her Nils Evertsen Aamodt f.07.03.1737 d.08.03.1811 g.15.11.1764 m.Elisabeth Cecilie Søfrensdtr. Schanche f.11.01.1746 d.07.04.1827. Flere barn bla. Christian Thorn Aamodt f.24.08.1770 d.08.05.1836, sogneprest i Lyngdal. Gift 1. 01.11.1798 m.Trine Bircheland fra Christiansand, 2. 1807 m.søsteren Tobine Marie til f.n. og 3. m. Ambrosia Paludan Lund. Mvh Knut Fjogstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Takk begge to for informasjonen. Er det mulig å få tak på boka 'Skanke ätten' av Robert de Robelin?Knut: Jeg får for øyeblikket ikke sendt mail ut, men kan bare motta. Så takk for informasjonen, jeg skal få lånt bygdebøkene for Kvinesdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Rev. Robbie Osmundson

I am trying to find the skanned kirkebokker pages for the marriage and death of Niels Edvardsen Aamodt. Can you provide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Rev. Robbie Osmundson: There isn't any scanned church book for that area yet on digitalarkivet. Are you related to this family?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.