Gå til innhold
Arkivverket

[#10466] Sverige - igjen!!


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Enda en som jeg leter etter i Sverige - og forfedre til han - Dette er hva jeg vet :Arthur Rudolf Hellmann ( skrev Hellman før han kom til Norge) f.13.05.1887 - Arum Sverige - Har jeg noen sjangse for og finne aner her - og hvor???MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Gurli, Vill råda Dig att fråga under Landskap, Spårlöst försvunna / Landskap okänt, i Anbytarforum på http://genealogi.aland.net/discus/Namnet Arum finns inte upptaget på Svenska Ortnamns-CD:n. Tydligen är det dock det latinska namnet för växten Munkhätta, vilket väl var trevligt, men ej hjälper Dig.Vänligen, Olle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Olle, hvordan finne disse i Uddevalla ca 1820. Prøver på denne måten mens 'vi' er i Sverige. Johan Sundelius, f.1793,Kristinehamn, Värmland, gift med: Maria Katarina Dahlöv, Gift:1821,i Halden. f.14 feb 1795,døpt?, -innfly. fra Uddevalla, 30/6-1821 Johan døde 1878,Halden. hilsen Egil Sundelius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Olle!! :-)Jeg vet faktisk ikke mere enn hva jeg har skrevet om ham akkurat no - skal se om jeg kan finne no mere... ( har satt ut en etterlysning på disusjon under slekter Hellman - der var det flere under det nanvnet)Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Egil, Ser att Du redan sökt honom i Anbytarforum 17 dec 2000. Kanske skall Du påminna forskarna att Du fortfarande letar efter honom. Ser också att det finns olika uppgifter. Jämför: http://home.online.no/~gormen/slekt/per12307.htm#0 där det anges att han var född i Karlstad.Hela Värmland är nu tillgängligt på Genline, och Du bör därför ha bättre chanser att någon hjälper Dig än tidigare. Själv har jag ingen möjlighet att söka, då jag inte har Genline.Vänligen, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Takker Olle, har Johan (tippoldef.)som født i Kristinehamn ut i fra 'dødsboken', eller på norsk døde i kirkeboken. Brukte trolig ikke navne Sundelius før innflyting til Norge. Han flyttet til Karlstad i 1807 (iflg. not.fra Ann Karin S.) mange hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen Egil, Om Du vet att han flyttade från Uddevalla ca 1820 är det väl möjligt att söka i de utflyttningslängder som finns där. Du kan låna dem från SVAR http://www.nad.ra.se/ Där finns också husförhörslängder för denna tid där det kan vara möjligt att finna honom. Om han där står med namnet Sundelius är väl osäkert, om jag förstår Dig rätt, men Du bör kunna gå på födelseår och födelseförsamling, som ofta anges i en särskild kolumn.Vänligen, Olle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.