Gå til innhold
Arkivverket

[#10467] Hans Nielsen, sadelmaker, Elesabeth Nielsen


Gjest Marit O. Fagerheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit O. Fagerheim

Ifl. 1875-tellingen for Kristiania bodde Hans Nielsen,f 1848, og Elisabeth Nielsen, f 1847, i Thv. Meyersgate 48. De hadde da barna Nils f. 1872, Karl f. 1873 og Hans Jakob f. 1875. Hans er oppført født i Eidsvold og med yrke sadelmakersvenn og Elisabeth er oppført født i Kristiania. I 1900-tellingen for Kristiania er Hans enkemann og sadelmakermester. Han er da oppført som født i Nannestad. Han bor da i Feddersens Gate 3 sammen med datteren Sophie, f. 1879. Er det noen som vet noe om Hans og Elisabeth? De eneste opplysningene jeg har, er at Elisabeth muligens kommer fra Lesja og at faren het Ingebreth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit O. Fagerheim

Jeg har også funnet flere Hans Nielsen fra Nannestad. Men jeg har for få opplysninger til å vite hvem som er den rette. Jeg tror at Hans og Elisabeth har giftet seg i Oslo. Det er imidlertid lagt ut lite fra Oslo på digitalarkivet. Jeg bor i Bergen, og har derfor ikke mulighet til å oppsøke arkivet i Oslo. Håpet mitt var at noen kjente til dette ekteparet, og kunne hjelp meg. Er det noen som har mulighet til å sjekke ekteskapet, evt. dåp til barn? Foreldre til ekteparet eller faddere til barn hadde hjulpet meg videre.I 1900-tellingen står datteren Sophie oppført med fødested = t. Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit O. Fagerheim

Hei Mona. Jeg har forsøkt Eidsvold tidliger uten å komme videre. Fordi jeg har så få opplysninger om Hans, tror jeg den mest gangbare veien å gå er via giftemål eller dåp i Oslo.Takk til Ynge for opplysning om tellingskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.