Gå til innhold
Arkivverket

[#10484] Boger i Ski, Akershus


Gjest Tore Bjølgerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Bjølgerud

Jeg får snart besøk fra USA av en slektning.Hans farfar, Christian Nilsen, f i Kristiania i 1873, bodde i Bjerregaardsgt 20 med familien i 1900, før de utvandret. Familien tok navnet Booger i Amerika etter Christians fars hjemsted. Jeg kunne ha lyst til å vise ham stedet, siden han har dette navnet. Jeg har funnet en Nils Pedersen i 1865 på Bogerplassen i Kraakstad. Er det noen som vet om jeg er på rett spor? Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I FT 1875 for Oslo (Christiania)finnes det bare en Christian Nilsen født i 1873, og hans far er født i Ski:1527 32 1798 Skolestrædet 3 Kristiania45745 28 1 Johan Nielsen m hf g Dagarbeider (graastensmurer) 1835 Schi b 45746 29 Marie Nielsen k kone g 1844 Fredrikshald b 45747 30 Thorvald Nielsen m s ug 1867 Kristiania b 45748 31 Anton Nielsen m s ug 1870 Kristiania b 45749 32 Christian Nielsen m s ug 1873 Kristiania b 45750 33 Nicolay Nielsen m s ug 1875 Kristiania b 45751 34 Ketiel Thorkildsen m Logerende ug Dagarbeider forskjelligt slags 1800 Heddahl b Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Tore! Kontakt Ski Slektshistorielag! De kan helt sikkert hjelpe deg. http://www.skislekt.no/Jeg så på Ellis Island at familien dro til Ontario, Canada. Først faren, så mor og barn senere.En annen ting, fetteren til min kjære mor bor på Boger i dag. (ikke i familie med din Christian, tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Tusen takk for raskt svar, Laila. Dette er rett mann, for jeg kjenner igjen navnet på noen av søsknene..Jeg blir bortreist en ukes tid, så jeg får ikke gjort mer foreløpig. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.