Gå til innhold
Arkivverket

[#10486] Landsomfattende søk: manglende treff


Gjest Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg får ikke treff på 'Anders Ols._tygerud' i Tønsberg (post nr. 688) i FT-1801 ved å søke på etternavn begynner på eller inneholder 'tyger'. Hva skyldes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er nok punktummet inni navnestrengen som ødelegger for søk på etternavnet her. Du vil uansett ikke få treff på søk 'børjar på' tyger ettersom det leses som en del av hele etternavnet, men det er selvsagt uheldig at du ikke kan bruke 'inneheld'-kriteriet.Jan Oldervoll må svare på hvorvidt han har mulighet til å ordne søkefunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Anette si forklaring høyrest logisk ut, men er feil. I Larvik finst det ei dame som heiter Lovise Abrahamsdatter_borch. Søkjer du på Borch finn du henne, som du skal. Det ser for meg ut som om etternamna i Tønsberg ikkje er søkbare. Forklaringa er for lang til at eg orkar koma med ho. Me skal notera oss det til neste gong me regenerer dataene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Per Harald Jonson

Er det lenge til dere skal regenerere disse dataene?Årsaken er at jeg ved landsomfattende søk ikke kan finne noen 'Album' i Tønsberg, men lett kan finne dem via FT1801 - Vestfold - Tønsberg (så ikke noe problem, bare man vet at man må søke på denne måten).Er det evt. flere områder som ikke er med i landsomfattende søk?mvhPer Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg er òg interessert i å få greie på om det er andre stader i landet enn Tønsberg som fell utanfor ''søkemotoren'' med landsomfamnande søk?Og, kan me forventa at dette snart vert bragt i orden?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg arbeider med eit heilt nytt landsomfattande søkessystem, men kan ikkje lova noko dato då det blir sett i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.