Gå til innhold
Arkivverket

[#10495] Foreldrene til Martine Johanna Andrine Lange,f.1824 i Borgund ?


Gjest Aasmund Ulvund
 Del

Recommended Posts

Gjest Aasmund Ulvund

Martine ble født den 03.04.1824. Hun ble gift med Peder Knutsen Brungot,f.1818 i Ørsta, og de bodde i Ålesund i 1865.Martine var antakelig barnebarn av klokker og skoleholder i Borgund,Martinius Ellingsen Lange,f.1759 og Anne Johannesdatter, f.1760.Jeg vet ikke mer om Anne. Martinius og Anne fikk minst 8 barn,6 gutter og 2 jenter. Guttene var Ole Irgens,f.1793,Olavus Severin,f.1795,Peter Daniel,f.1797,Martinus Elias,f.1799,Johan Nordahl,f.1800 og Nicolai Joachim,f.1818. Hvem av disse er far til Martine? Jeg har ikke informasjon om Martine og Peder Knutsen etter 1865. De fikk 4 barn,Oluf,f.1851,Petra Martine,f.1855,Anne Sofie,f.1862 og Olivia f.1865. Alle født i Ålesund. Vet noen noe mer om denne familien og spesielt om Petra Martine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fagerli

Gå inn på Digitalpensjonatet og finn Sulasoga. Der finner du under døpte i Borgund 1816-1900: Martine Johanne Andrine f. 03.04.1824. Far: Ole J.?? Lange mor: Anne Arnesdatter. Du finner helt sikkert mere om familien her også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aasmund Ulvund

Liv Fagerli. Mange takk for tipset om Sulasoga.Under vigde i Borgund 1816-1920 fant jeg opplysninger om ekteskapet mellom Martine Johanne og Peder Knutsen.Der opplyses det at hennes far er Ole Irgens Lange. I i Irgens er nok blitt forvekslet med J dåpsprotokollen for Borgund som du refererte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.