Gå til innhold
Arkivverket

[#10502] Fleire tema i brukarforum?


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Kunne det vere ein ide å utvide fyrstesida i brukarforum til t.d. 50 tema? Grunnen er at aktiviteten er svært stor no - eit tema eg skreiv innlegg på kl. 20.45 i går kveld, var ikkje lenger på fyrstesida kl. 10.30 i dag tidleg. Og eg har ein mistanke om at eg ikkje er den einaste som har ein tendens til å berre sjå på dei emna som står på fyrstesida - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det kan henda det er ein god idé. Utgangspunktet mitt er at med 20 vil folk med 17' skjerm sjå det heile. Om ein då trykkjer Neste eller skrollar er for meg som brukar eit feitt. Men andre kan ha det annleis, og eg ser klart Aase sitt poeng. Kva seier folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Vi kan da vel ikke være så senile at vi glemmer det som skjedde igår men vi prøver å samle på det som skjedde for hundre år siden eller mere. Det med å klikke på 'neste' må vi bare lære oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Heilt samd med Aase - har tenkt på dette sjølv. Minst 40 tema på fyrste sida ville vore bra.(Så er det ikkje 'neste' me skal klikke på, men 'vis'. Øvst oppe. Me er kan hende ikkje alle så 'vise'? :-))--Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Nå når e-arkelogi begynner å bli et tema [ref. Den første :-) ] så kan jeg jo henvise til # 123 for bakgrunn om dagens ordning.Men ja, både trafikk og hastigheter i nettet er nå større, så 50 tema er nok OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg har akkurat kommet med innspill på et par tema som ikke hadde vært i bruk på lenge og var kommet svært langt ned på lista. Dersom ikke 'temastarteren' er inne i forumet i løpet av de nærmeste timene, vil vedkommende kanskje aldri få med seg mitt bidrag? Dette rett og slett fordi man ikke til enhver tid kan sjekke alle temaene man er interessert i, men som har ligget døde over en lengre periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg har i alle fall fått ein haug med post i dag om nye innlegg i denne tråden, så akkurat det å få vite om det er kome svar, er ikkje det store problemet, trur eg. Men ta t.d. stakkars Karen Pedersdotter i tema 9310 - eg fekk henne øverst på lista i halv ni-tida i går kveld, då eg skreiv inn nye opplysningar. Ca 12 timar seinare var ho ikkje på fyrstesida lenger, men sidan eg hadde endå fleire opplysningar å skrive inn, kom ho til toppen igjen - og no i kveld, i 19-tida, er ho vekk frå fyrstesida igjen. Det vil truleg seie at berre dei mest hissige DA-lesarane (og kva veit eg, kanskje er dei fleirtalet :-)) har registrert at ho har vore oppe på nytt i det heile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Når jeg tenker etter er nok dette en misforståelse fra min side. Jeg mener nå å huske at jeg slettet to e-poster fra DA i rask rekkefølge i går. Den første var en bekreftelse på at ny debatt var startet, og den andre var sikkert beskjed om at nytt innlegg var kommet. I rent hastverk tolket jeg den siste som en dobbelposting av den første. Beklager bryderiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Har selv som 'fast' rutine å sjekke forumet 1 gang daglig. Mer ideelt enn å få opp et fast antall temalinjer ville det være å kunne velge 'temaer med endringer siste x-timer'.x må være mere enn 24 timer ettersom man ikke nødvendigvis sjekker på samme tidspunkt hver dag. F.eks. et valg for 'temaer med endringer siste 2 døgn'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Ellingsen

Tar jeg ikke feil tilhører Oldervoll flokken som mener at makelighet ofte er motor for framskrittet. Enig: Jeg vil gjerne ha de 50 siste innleggene på én side. Skrolling er nemlig 'mye' lettere enn å gå inn i nedtrekksmenyen og velge 20 neste osv. Det samme gjelder når man skal til toppen igjen. (Stadig flere får jo skrollehjul på musa!) 50 innlegg er ikke mye, iallefall ikke når været er dårlig!mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Sidan Torbjørn har heilt rett i kva flokk eg tilhøyrer, og sidan vermennene synest meina sommaren tek slutt hos oss ut i veka har de no fått 50 innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Dersom en setter sitt tema under grupper er jo ikke dette noe problem. Jeg regner med at de fleste er opptatt av et eller to distrikt. Går en f.eks. inn på Møre og Romsdal kommer jo det frem innlegg på første side som har stått der i minst en mnd. Så søk først i det fylket/fylkene du er interessert i før en begynner å bla i hovedsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hva hvis man pleier å hjelpe til med USA emigranter uavhengig av fylke da? Jeg ønsker meg en gruppe 'Emigranter', så kan man legge hva man vil i det - USA - Sverige - New Zealand etc. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Mitt innlegg i denne debatten ble vel kanskje litt feil i forhold til utgangspunktet... men, jeg ønsker med ett par grupper til uansett :o) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Denne diskusjonen reknar eg meg ferdig med. Det er alltid nokon som vil ha nye grupper. Somme likar mora og andre dottera. Om alle skal få sitt vil me enda opp med uendeleg mange. Stikkorda gjer same nytta og er mykje meir fleksible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Astrid Ryen

Hvorfor har vi nå fått 20 tema på førstesida i brukarforum istedenfor 50? Jeg foretrekker absolutt 50,fordi dette gir full oversikt over de to / tre siste dagene.Mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.