Gå til innhold
Arkivverket

[#10536] Johannes Olsen Arne og Kristine Olsen, Haus


Gjest Siri Ravnanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri Ravnanger

Ser etter ekteskapsinngåelse for disse to, i Haus ca 1901-1902. Hun hadde muligens ett fornavn til, men jeg klarer ikke å finne det i notatene mine (på tide å få seg program istedetfor excel-ark og ringperm?)Har hørt gårdsnavnene Gjerstad og Koppen - kan det være ledetråder? Har noen tjangs til å se på dette blir jeg kjempeblid! Hilsen fra Siri :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Ser i Gjerstadboken for Haus, på Koppen at Johannes Hansson Koppen (nevnt son bonde på Koppen) gift 1927 med Tea Kristina Monsdtr. Vågenes født 1893 i Hordabø, Radøy. I boken står det at de var barnløse.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

Nei, det er nok ikke denne Johannes jeg er på jakt etter. Jeg mener han må være sønn eller sønnesønn av Johan Olsen Bøttcher Skaar (emne 10411 arkivforumet), og at han vokste opp i nærheten av Arne fabrikker. Jeg klarer bare ikke å finne 'mellomleddet' - mulig jeg leter feile steder hele tiden....Hilsen Siri :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.