Gå til innhold
Arkivverket

[#10550] Knud Olsen gift 01.07.1798 i Fræna


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Knud Olsen giftet seg med Ingeborg Olsdatter.Jeg tror det er dem jeg har funnet på gårde Aure i Agerø i 1801.Da er de begge 25 år.På samme gården er Ole Biartesen 80 år og hans hustru Marit Knudsdatter 60 år.Har noen mulighet til å sjekke ekteskapet til Knut og Ingeborg i 1798 for å se etter gårdsnavn/fødested ?.Eller er det noen som kjenner til denne familien , og som kan fortelle meg noe mer om dem? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Eg trur eg kjenner til desse. Knud Olsen er son til Ole Bjartesen og Marit Knudsdtr som du nemner. Dei er frå Aure i noverande Fræna kommune. Kona Ingeborg Olsdtr er frå garden Hollingsæter gnr 16 brnr 1 i noverande Aukra kommune. For Aukra er det skrive bygde bok i 4 band, forfattar Johan Julnes. Om Ingeborg og hennar familie finn du i band IV frå s 69 og utover.For Fræna er det enno ikkje skrive gards- og slektshistorie. Eg kan nemne at Knud og Ingeborg fekk minst 8 born. Du kjenner epostadressa mi og kan kontakte meg om fleire detaljar.Helsing Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.