Gå til innhold
Arkivverket

[#10559] Anne Kristine Andreasdtr, f. 5.2.1853 i Brønø sogn, hennes foreldre??


Gjest Johan Martin Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Martin Mathisen

Ønsker opplysninger om min oldemor Anne Kristine Andreasdtr, f.5.2.1853 i Brønø sogn. Folketellinga 1865 for Brønø gir 2 mulige kandidater? Kirkeboka for døpte i Brønø sogn 1853 kan gi svar på dette? Er det noen som har tilgang til denne og kan gi med opplysningene? Ved folketellinga 1875 finner jeg henne i Bodin sogn som tjener, hvor hun også noen år etter ble gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Av de to kandidatene i FT1865 Brønø kan du ganske sikkert utelukke Anne Andreasdtr. fra Storvik, Vik sogn, Brønnøy pr.gj. Hennes navn var Anne Marie, datter av Andreas Paulsen, og hun ble gift på Sømhovd, Vik, med Jæger M. Nilsen, og var bosatt der. Og da står du igjen med Anne, 12 år i 1865, foreldre Andreas Ingebrigtsen og Beret Paulsdtr., Eide, Brønnøy sogn og pr.gj. Opplysningene om Anne Marie står i Sømna bygdebok b.III. Desverre har jeg ikke kirkebok for Brønnøy. Mvh. Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Steinset

Dette er det eg har om Anne Kirstina. Men eg har ein litt annan fødselsdato:Andreas Ingebriktsen f.ca.1801, d.7/8-1873 Eidet, gift med Beret Maria Paulsdtr. f.ca.1811. Barn: Anne Kirstine f.12/2-1854 Eidet, d.etter.1927, gift med Ole Kristiansen Moe fra Jensvoll, bosted Einmoen ytre, Bodø (se Bodin bygdebok, bind III, side 155).(det er fleire barn i familien)Mvh Rune Steinset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Brønøe hovedsogn f. 10/2 dpt. 8/3 1853 Ana Kristine Maas. Foreldre: hmd. Andreas O. Jacobsen og Ana Moritzdt. Syltern?Fant ingen annen Anne Kristine der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tittet litt på FT 1865, og fant foreldrene på Skille grd. Brønø. Det finnes ingen An... Andreasdt. f. Brønø i 1853, men det finnes en Anna Andersdatter 13 år på Saltkilmarken. Det må vel nesten være henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Martin Mathisen

Hjertelig takk til alle som har gitt sitt bidrag her for en avklaring.Min oldemor ble gift med Ole Kristiansen Moe, som Rune er inne på. Det står at hun døde etter 1927, det skal være 'før'. Hun døde vinteren 1920. Ektefellen Ole 7.10.27.Ut fra det Rune skriver - blir det da også det ene av de 2 kandidater til foreldre fra 1865 jeg nevnte i første innlegg. Jeg får prøve å få tak i nevnte bygdebok. Takker.Mvh. Johan M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.