Gå til innhold
Arkivverket

[#10605] Døde i Norge på 1900-tallet


Gjest Carsten A Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten A Berg

Jeg fant for en god stund siden en oversikt på nettet over døde/gravlagte i Norge til langt opp på 1900-tallet og - husker jeg rett - nesten helt opp til vår tid. Nå er jeg ikke kar om å finne dette registeret igjen. Jeg vil tro det var fra offisielt kirke-/myndighetshold.Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Jeg fant den faktisk her på sidene til Digitalarkivet en gang, tror linken var til Arkivverket. Nå klarer jeg ikke å finne den i innholdsmenyen til disse sidene. I alle fall gjaldt det bare dødsfall meldt til skifteretten. Du kan imidlertid prøve denne adressen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten A Berg

Takk til både Per og Arnfinn. De ser ut til å lede til samme sted, selv om jeg ikke fikk lenken fra Arnfinn til å virke - og det er nok listen jeg snublet over tidligere, ja! Riktignok hjalp den meg ikke med det jeg så etter nå (ca 1963), men tusen takk likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Databasen over dødsfall i Norge 1995-2000 (med noen sporadiske føringer fra 1947) er lagt ut under kildetypen kirkebøker (velg lenken Hele landet).Når en ikke klarer å finne tilbake til en database for en husker gjerne ikke hva de er sortere under, kan en ofte finne den ved å søke (lenken Søk på den mørkeblå linjen). Skriver en dødsfall eller Norge i søkeboksen, vil en raskt finne fram til databasen over dødsfall i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hvor ferske dødsfall er du på jakt etter? Hvis de er fra de aller siste årene, og gjelder Oslo, så kan du gå inn på Oslo Skifterett og Byskriverembetes hjemmesider og klikke på dødsfall: http://www.osby.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.