Gå til innhold
Arkivverket

[#10606] Brede Rantzau paa Bragernes: hvem var han ? Og Marie Bruun ?


Gjest Audun Lem
 Del

Recommended Posts

Brede Jensön Rantzau var født ca 1713 og døde 1778 paa Bragernes. Han skal ha vaert gift 1ste gang med Marie Bruun og 2en gang med Karen Hagmand. Marie Bredesdatter Rantzau og Karen Severine Rantzau som begge ble gift med underbyfoged Ole Larsen paa Bragenes var rimeligvis hans dötre. Har noen flere opplysninger om denne Brede Rantzau samt om Marie Bruun ?Med vennlig hilsenAudun Lem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

K: Drammen, en norsk østlandsbys utviklings historie bd. II s. 732: Rantzau (Rantzow) Brede Jensen, mestersnekker f. 1713 Ålborg. Gift 1741 Norderhov med Maria Sørensdatter Bruun. Det står en del om han i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audun Lem

Takk for det. Jeg skal forsöke aa ta en kikk i denne (selv om jeg sitter litt paa avstand). Vet du ellers hvilken av Bruun slektene hun tilhörte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nei, jeg aner ikke hvilken slekt hun hørte til. Men, det fantes Bru(u)n'er i Drammen og på Kongsberg, foruten de 2 på Trondheimskanten. Mulig noen av disse hørte sammen om man kom langt nok tilbake i tid. Jeg leste ikke alt som sto i boka, men det var vel mest om de hus han bygde i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.