Gå til innhold
Arkivverket

[#10608] Opslag Lye (Sogn) kirkebog


Gjest Ulrich Normann Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrich Normann Pedersen

Er der nogen som ligger inde med/har mulighed for at checke lye kirkebog for om der skulle være en Eschild Olsen Lye født omkring 1727.Ulrich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Hei igjen Ulrich! Hvis du ikke innen mandag morgen har fått positivt svar at noen sitter på microfilm/kort eller avskrifter, skal jeg ta en tur til biblioteket på Bryne. Jeg vet at der finnes mye avskrevet også. Så jeg skal sjekke dette for deg om ikke noen andre har opplysninger til deg! Kan du skrive til meg på tone@barstad.no mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrich Normann Pedersen

Hej ToneTusind tak Du skal ikke gøre det udelukkende for min skyld, du kan gøre det hvis du aligevel skal en tur på biblioteket i Bryne. Det vil jeg sætte stor pris på.Ulrich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Hei igjen Ulrich! Jeg har nå vært på Biblioteket i Time på Bryne. Jeg har sett gjennom fødte og døpte fra 1725 og noen år framover, men ikke funnet noen Eskild Olsen (Lye). Så også i Time Gards og Ættesoge over Lye, men fant ikke noe av interesse. Har også sett i manntallet for 1701 uten å finne noe av interesse ang. Ol..... på Lye. Beklager. Beste hilsen fra Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Man skal ikke se bort ifra at han kan være døbt i en av de tilgrensede sogn. Flere av MINI/KLOK for mulige sogn går tilbake til angjelde år 1724/25. LenkeMvh Knut Fjogstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrich Normann Pedersen

Hej ToneTusind tak, det var ærgelig, men så kan vi indtil videre udelukke Time Gards og Ættesoge, Han kan jo være i de tilstødende sogne som Knut skriver, men jeg tror jeg vil forsøge at finde ham i Oslo hvor han studerede indtil 1749, det kan være der er oplysninger om hvor han er født/kommer fra. Endnu en gang tusind tak. mvh Ulrich Normann Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.