Gå til innhold
Arkivverket

[#10617] Eiker - Ragna Johannesen f. 21.6.1890


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med foreldre/aner til Ragna Johannesen, født i Eiker den 21 Jun 1890? Moren het muligens Marthine Hansdtr. Johansen, men dette er mer usikkert. Ragna ble begravd 8 Sep 1960 i Eidsfoss kirke. Hun var gift med Johannes Jensen Haavet født på Holtrønningen 26 Jan 1884 og arbeidet ved Eidsfoss verk.mvh. Tor Kvien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Ut fra fødselsdatoen må det være denne:Ragna, f. 21.06.1890, hjemmedøpt 12.07.1890 av lærer Sørsdahl, vitner Lina Dunserud og Marie Faasen. Døpt 30.11.1890. ”Uægte”, far ”Snedker Johan Rasmussen af Christiania”, f. 1862, mor ”Pige Anna Johannesdatter Lilleaas”, f. 1864. Faddere: Anne Marie Haugseth, Anna Gulliksen Vestfossen, Gaardbruger Hans Hansen Lilleaas, Hans Bermingrud, Ludvig Bermingrud.Jeg har noe mer småtteri bakover her, send meg en mail hvis du er interessert, bjo-sko@online.noMvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tor Kvien

Vi har siden sist forsøkt å finne ut hvem denne snekker Johan Rasmussen fra Christiania var. Hvis ovennevnte stemmer, noe som alt tyder på, er han min kones oldefar. Etter muntlige overleveringer bodde Ragna og moren hos denne karen i Oslo en tid. Er det noen som kan bidra videre? Mye tyder på at Ragnas mor forble ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tor Kvien

Jeg prøver å løfte denne forespørselen opp igjen nå som vinterferie og OL er omme. En snekker Karl Johan Rasmussen fant vi i tellingen for Oslo 1900, men jeg er sterkt i tvil om det kan være riktig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Ja, dette er den kandidaten jeg nevnte, men som far var oppgitt Johan Rasmussen, og jeg vil jo ikke utpeke feil barnefar.Foruten navnet virker det lite sannsynlig at en datter født utenfor ekteskap og hennes mor skal ha bodd sammen med denne etablerte familien hvor det finnes et eldre barn enn vår Ragna. Dette er en vanskelig nøtt å knekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.