Gå til innhold
Arkivverket

[#10623] Skifte på Bjelkarøy 1833-1837


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I Skifteregister for Nordhordland, finner jeg Christoffer Johannesen Bjelkerøen Sartor - 466b - 19 - 1833-1837. Han skiftes sammen med kona Elen Marie Absalonsdtr.Har noen anledning til å sjekke om skfitet inneholder informasjon om når de døde, hvor gammel Christopher var og hvor han kom fra?På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var nok bare Elen Absalonsdatter som var død, for Christoffer omtales som gjenlevende enkemann. De hadde 4 sønner: Johannes, 16 1/2, Sivert, 14 1/2, Samuel, 11 1/4, Ole, 2 1/4, og tre søtre: Abel Cathrine, 17 1/2, Christie, 13 1/4, og Elen Lisabeth, 7 1/2 år gammel.Det står ikke noe om dødsdato, eller direkte om opphavet til Christoffer Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Takk for hjelpen! Pussig at han står oppført i skifteregisteret hvis han fortsatt levde. Kanskje de 'gjorde opp' på forhånd. Undres på hvem han var. Har ikke funnet ham i 1801, og vet verken hvor han kom fra eller hvor gammel han var. Jeg får lete videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg går ut fra at det er Elen som også er fra Bjelkerøen og at du har funnet henne?LenkeDet er en Ciselle Johannesdtr samme sted. Kan det være en søster av Christoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.