Gå til innhold
Arkivverket

[#10637] Dødsfall i Norge 1995-2000 (1947-2000)


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Var de to nedenfor gift? Vet dere mer om disse? (f.eks. foreldre?) Jeg er interessert i Trygve og hans ektefelle: 15083 Trygve Tønjum 24.04.1900 31.12.1994 1994 5032 M Bergen byfogdembete 10353 Anna Augusta Tønjum 14.06.1913 10.03.1993 1993 5032 F Bergen byfogdembete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Trygve Tønjum, født i Bergen 1900, giftet seg i Johanneskirken, Bergen 7. april 1933 med Anna Augusta Wiese, født i Fana 1913.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Burde ikke Trygve Tønjum, f. 24.4.1900 være med i folketellingen for 1900? Jeg kan ikke finne ham noe sted, heller ikke gjennom avansert søkning på RHD (hvor jeg må skrive T*njum* i etternavn for i det hele tatt å finne det etternavnet). Jeg finner en Trygve Simensen født 24.4.1900 på Trøen, Frei (kommune 1556), men det stemmer jo vrken med fødested Bergen eller etternavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kva med Trygve Jensen, fødd 25. april 1900 i Bergen? Ein kan aldri stola på at dato er rett. Kanskje det er faren som har fortalt teljaren når guten var fødd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk for tipset. Men hvilken sammenheng kan det finnes mellom Jensen og Tønjum? I Lærdal fantes gårdsnavnet Tønjum, og feilen kan jo også være at gutten ikke var født i Bergen men flyttet dit på et tidlig tidspunkt?Har dere kirkebøkene for dette tidspunktet slik at man kan finne foreldrene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth B.Lunde

Hei Yngve . Hvor finner du ut om de som er døde etter 1900. Jeg søker etter Syver Thorvaldsen f.1888. sist dett på Raufoss 1916 Se på arkivforum nr 10669.Finner han ikke som født noe sted. Jeg er ikke flink nok enda til og søke på nettet. Jeg søker dig ark.og dis.mm.og finner ikke noe Har du søketriks.Hilsen Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Bauer Lunde

Hei Yngve . Hvordan finner du ut om døde etter 1900. Se arkiv forum 10669 .Har lett i mange år på biblioteket Micro opp og ned .kan ikke finne Syver Thorvaldsen f.1888.sist sett på Raufoss.1916. Han ble anmelt for leiemål og noe jeg ikke kan tyde av oldefar Anton Johannessen Skjærdalen.V-Toten og Søndre Land. Har du eller andre søketips til meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.