Gå til innhold
Arkivverket

[#10639] Anders Bang Christensens kone


Gjest Stian Søvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Søvik

Anders Bang Christensen ble født 1814 i Sørvika Alstahaug, døpt 01.01.1815 i Dønnes kirke. Sønn av Christen Sørensen Kibsgaard & Olina Iversdr Bang. Men hvem var han gift med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Anders Bang Christensen g i Herøy 14. okt. 1846 med Karen Maria Nilsdatter, 26 år gammel, ifølge FamRes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Trykkleif, Laila! (Jeg har gjort den samme trykkfeilen før, begynner tydeligvis å bli en (u)vane... ) Til opplysning for resten: det skulle stått FamSearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Og på den samme FamilySearch finner jeg bare ett barn: Bergitta Kibsgaard ANDERSDATTER - Vital Records Index Gender: F Birth/Christening: 22 Jan 1847 Heroy, Nordland, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Bare et lite tips eller to til begynnerne om hvordan man RASKT kan finne disse opplysningene (Nettets Fyrstinne Laila kan slutte å lese her, hun kan alt): Først 1865-tellingen. Siden mannen har dobbelt fornavn, søk på 'fornavn inneholder' Anders, deretter nytt søk 'fornavn inneholder' Bang, så etternavn begynner på Chri, eller evt etternavn inneholder stian. Da er du i mål. FamilyResearch: vi vet at han var f i 1814. Siden gjennomsnittlig giftealder er rundt 25 år, velg tidsrom 1840, med f eks + - 5 år, 1850 + - 5 år, osv. IKKE velg NORWAY (fordi det er mye feilklassifikasjoner i denne basen, North Carolina hvor det skulle stått NORWAY, bl.a.), og han dukker raskt opp, om han finnes. Du slipper da hundrevis av forekomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Søvik

takker for svar, det må stemme for barna er de samme som jeg har. Men jeg skjønner ikke hvordan du fant de, jeg har søkt på familysearch jeg og, og det eneste jeg fant var fødselsdatoen hans, ingenting under 'gift' ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.