Gå til innhold
Arkivverket

[#10640] Nils Madsson f. 1808 eller 1812, Naustdal


Gjest Marita Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Lystad

Nils Madsson var gift med Henrikke Olsdatter f.1823 i Naustdal. Hennes foreldre var Ole Larsson f. 1775 fra Vikum i Sogn og Ida Mathiasdatter f. ca 1779 Jonstad, Naustdal. Familien bodde på Jarane, hvor de blant annet fikk datteren Maren Oliana i 1842.Jeg finner imidlertid ikke ut hvem som var foreldrene til Nils. I vigselsattesten er han navngitt som Nils Madsson Naustdal, og fødselsåret er oppgitt til å være 1812. Finner også et dokument der Nils Madsson Jarane er registrert død 20.04 1889. Her står fødselsåret oppgitt til 1808, og fødestedet til Fengestad (tror det er i Førde prgjeld).Er dette samme person? Er det noen som vet noe om Nils Madsson, evt har informasjon fra Fengestad?mvh Marita Lystad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

16.08.1812 ble uekte barn Nils Madssen døpt i Førde. Foreldre var Mads Nilssen Fengestad og Helene Olsdtr. Solemslie. I folketellinga i 1865 er Nils Madsen på Nøstdal Jarane skreven 54 år og 10 år eldre enn kona Henrike Olsd. Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Lystad

Takk for informasjon!Da fikk jeg oppklart litt rundt Nils Madsson ihvertfall :-)Har du mer opplysninger om foreldrene hans? Er Mads Nilsson Fengestad i slekt med Nils Olsson Fengestad f. 1784? Han er en av mine andre forfedre.mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.