Gå til innhold
Arkivverket

[#10648] Selma Alvilda Hansen fra Bø i Vesterålen, f.24.08.1884


Gjest Johan Ludvig Kvamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Er på jakt etter foreldre til Selma Alvilda Hansen som skal være født 24.08.1884 i Bø i Vesterålen. Er også på jakt etter evetuelle søsken til Selma Alvilda. Selma døde i Bergen 08.05.1977. Hun var ugift men hadde 3 barn, med forskjellige fedre. En datter f. 1910, en sønn f.1913 og en datter f. etter 1913. Barna har vokst opp hos pleieforeldre.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Takker begge for svar. Selma Alvilda må være fra gården Bø i Borge, Lofoten. Den Selma som bor der i 1900 tellingen har en søster som heter Anna f.1884 og i de opplysningene som jeg har blir det sagt at Selma var tvilling. Håper noen kan bekrefte at Selma Alvilda er født 24.08.1884 og sannsynligvis døpt i Borge Kirke av foreldre Hans Kristoffersen og Kristine Andersen.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var nok bedre: F. 24/8 dpt. 26/10 1884 Borge Anna Bergitte og Selma Alvilde. Foreldre hdl.? Hans Kristoffersen og Kristine Andersdt. 47år og 37/36? år, Bø. Faddere Anna B: Martin Petersen Bø, Zakarias J...Nesje, Vilhelmine Kristoff. Bø, Jensine Sakariasdt. Næsje. Selmas faddere: Jørgen Martinuss....., Jon Olsen Løvdal?, Ma......., Sara Olsdt. Næsje.Borge og Valberg bygdebøker bd. VI s. 277. Christopher Elisæusens slekt: Christopher Elisæusen 1803-1869 1.gift med Idea Elisabeth Jensdt. 1807-1850. De fikk 10 barn. 2.gift 1851 Henrikke Hansdt. (fra Gimsøy) 1822-66, ingen barn.Barn nr. 6 Hans Johan Martinus 1839- gift med Christine Olea Andersdt. 1849-. Alle barna står også nevnt her.Her står det se bd. 2, men der fant jeg ikke noe. Så det er noe ved disse bøkene jeg ikke helt har funnet ut av. Så det er nok en fordel om du selv låner disse bøkene som er utgitt 1982.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Takker for opplysninger som jeg vil bringe videre. Etterkommere etter Selma ønsket å komme i kontakt med etterkommere av søsken til Selma. Det ser ut til at den muligheten nå er til stede.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.