Gå til innhold
Arkivverket

[#10649] Alfhild Bye (?) og hennes foreldre


Gjest Berit Rinnan
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Rinnan

Mine tippoleforeldre emigrerte til Amerika en gang på 1900-tallet og lot deres eneste datter (min oldemor) være igjen i Norge. Min oldemor (Alfhild) ble adoptert av Karoline og Olaf Olsen, og jeg vet ikke hva hennes biologiske foreldre het! Mine tippoldeforeldre dro etter juni 1902, da min oldemor ble født. Nå lurer jeg på om tippoldeforeldrene mine fikk noen flere barn i Amerika? Hva skjedde med dem? Noen der ute som vet noe? Alfhild giftet seg med Alf Bye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Berit! Siden du bor i Trondheim, bør du ta en tur på statsarkivet i byen, og lete deg gjennom kirkebøkene. Der kan du være heldig og finne dåp/fødsel på din Oldemor, og da også hennes foreldres navn.Mange barn ble 'adoptert' av familien til foreldrene, dette være seg pga at barnet var født utenfor ekteskap, eller rett og slett økonomi.I vår familie verserte rykter om emigrasjon pga at en stor søskenflokk ble 'satt bort' til gårder i GJerdrum. Dette med emigrasjon stemte aldeles ikke. (Det kan jo hende det gjør det i ditt tilfelle allikevel :o)Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.