Gå til innhold
Arkivverket

[#10654] VIRUSADVARSEL!


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Ja jeg skjønner du er frustrert, det skulle være forbudt å kunne knytte seg til nettet uten at en visste at en ikke sendte virus. Det kom noe av dette 'mølet' innom min maskin også, dersom du har Norton virusprogram og dette er innstalert på en skikkelig måte, skal ikke dette forekomme. Denne søppla som sagt var innom min maskin, men ble avvist. For sikkerhet skyld kjørte jeg igjenom det virus-programmet som ble oppgitt på innlegg nr.6.Programmet fant et avvist virusinnfisert område. Etter dette har det ikke kommet noe søppel ned på maskinen. Adresselister som er lagret, spyr som regel ut dette, de få adreeslister jeg lagrer,vet jeg på forhånd har en skikkelig brannvegg. Noen har din adresse i sin maskin,lagre din egen adresse i adresselisten, får du denne som mail, da har du i alle tilfelle virus på maskinen din.Slett alle dine adresselister, bruk heller en notatbok til adresser, husk de er mange som har virus på sin PC. Kjør programmet som er oppgitt på innlegg nr.6. Lykke til Torleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Sylvi! Jeg tror du får virus fra 1-2 forskjellige, ikke fra mange. Det har ikke noe med hva du har i din adressebok å gjøre.Det du bør prøve, særlig hvis det er viruset 'BearBug', er å koble navn i e-post-adressen og innholdet i mailen. Viruset knabber litt av et dokument på den pc'en den jobber fra, og lager falske adresser utfra adresseboka. Det kan være en kobling mellom sylvi@lailas.com og har kanskje innhold fra et dokument som passer med lailas.com firma. Prøv å se.Jeg vet ikke om du får inn mailene, du stopper dem kanskje, og da blir det jo ikke lett.... Det er for #'¤!'#¤ at du/dere skal være nødt til å endre adresse bare fordi en kålrabi ikke vet hvordan han/hun skal oppføre seg!! (Grønnsaker er som man vet av begge kjønn, ei pottit, en potet...)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dersom Telenor hadde vilja kunne dei stogga alt dette; det finst filter dei kan leggja inn som stoggar epost med virus. Klag til dei ikkje orkar anna enn å leggja det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei og takk til dere som forsøker å hjelpe meg.For ordens skyld jeg har ingen adr. oppført i adressebok/liste (for forhåpentligvis å unngå å bli en av 'synderne').Inst. Norton er i virksomhet og varsler når innkommende mail er infisert og ber meg isolere, hvilket jeg gjør. Deretter sletter jeg meldingene uten å åpne vedlegg. Jeg har lange lister hvor jeg har notert ned det jeg ser av melding om virustype (mest W32 Klez og noen Bugbear) oppgitt avsender, tema o.l.Brannmuren Zone alarm ser ut til å virke.Vi kvir oss til å skifte mail-adresse, så det neste blir nok å følge Jan Oldervolls råd. Vi får se hva det fører til.Takk til alle som engasjerer seg. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.