Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Marit Kathiravelu

[#10656] Familje fra SENJA i NordNorge=?

Recommended Posts

Guest Marit Kathiravelu

Min oldemors foreldre var;Johan Arndt Jonasson(Jonasen) HOJEM (fra Frostad),b.Senjahesten,Skålsvik på Senja.Han var født 22/4.1839(el.27/2.1839),-og døde 21/7,1890.Han var snekker og gårdsbruker,giftet seg 24/10.1865-66,med OLINE marie(a) Nilsdtr.BØ (Fra Vesterålen)F.18/9.1842-43.Hun var husholderske.(gårdsnavn;Strømme,N.Øvrejorden) og var ugift i 1865.Bekreftet hjemmedåp i kirken 26/11.1843. SPØRSMÅL;-HVEM var Johan A.Jonasson sine foreldre??Jeg vet at faren het Joans Jakobsen REKKEBOE, og moren het Ingeborg Anna Pedersdtr. HOJEM. Noen som vet noe mer??Takk! Mvh Marit Kathiravelu

Guest Synnøve Olsen

Kanskje du skulle prøve å lete under Frostad kommune i Nord Trøndelag? Rekkeboe og Hojem er helt ukjente namn i det området på Senja du angir.

Guest Astrid Ryen

Rekkebo og Hojem er gårder i Frosta (uten d!), Frosten i 1865 og 1801.Jeg fant familien i 1875 i Bjarkøy i Troms på en gård Lonkan Buvik - Johan Jonassen, f. 1839 og Oline Nilsdatter f. 1843. Hans fødested oppgis å være Frosten.I 1865 finner jeg ham ikke i Frosta, heller ikke hans foreldre. Jeg fant en Johan Jonassen på Hitra i 1865 som kunne være den riktige.I FT 1801 for Frosten finnes på gården Rekkeboe en Jonas Jacobsen 8 år, som kunne være Johans far.Mvh Astrid Ryen

Guest Marit Kathiravelu

Tusen takk skal du /dere ha!Hvis du finner ut noe mere,er jeg takknemlig!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.