Gå til innhold
Arkivverket

[#10656] Familje fra SENJA i NordNorge=?


Gjest Marit Kathiravelu
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Kathiravelu

Min oldemors foreldre var;Johan Arndt Jonasson(Jonasen) HOJEM (fra Frostad),b.Senjahesten,Skålsvik på Senja.Han var født 22/4.1839(el.27/2.1839),-og døde 21/7,1890.Han var snekker og gårdsbruker,giftet seg 24/10.1865-66,med OLINE marie(a) Nilsdtr.BØ (Fra Vesterålen)F.18/9.1842-43.Hun var husholderske.(gårdsnavn;Strømme,N.Øvrejorden) og var ugift i 1865.Bekreftet hjemmedåp i kirken 26/11.1843. SPØRSMÅL;-HVEM var Johan A.Jonasson sine foreldre??Jeg vet at faren het Joans Jakobsen REKKEBOE, og moren het Ingeborg Anna Pedersdtr. HOJEM. Noen som vet noe mer??Takk! Mvh Marit Kathiravelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synnøve Olsen

Kanskje du skulle prøve å lete under Frostad kommune i Nord Trøndelag? Rekkeboe og Hojem er helt ukjente namn i det området på Senja du angir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Rekkebo og Hojem er gårder i Frosta (uten d!), Frosten i 1865 og 1801.Jeg fant familien i 1875 i Bjarkøy i Troms på en gård Lonkan Buvik - Johan Jonassen, f. 1839 og Oline Nilsdatter f. 1843. Hans fødested oppgis å være Frosten.I 1865 finner jeg ham ikke i Frosta, heller ikke hans foreldre. Jeg fant en Johan Jonassen på Hitra i 1865 som kunne være den riktige.I FT 1801 for Frosten finnes på gården Rekkeboe en Jonas Jacobsen 8 år, som kunne være Johans far.Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.