Gå til innhold
Arkivverket

[#10673] Rønnow Jacobsdtr født 1781 og Haagen Nielsen født 1777 - Buskerud


Gjest Berit Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Nilsen

Hei ! Jeg tror at jeg har funnet mine tipp-tipp-oldeforeldre i Mormonerdatabasen, der står det at Ronnov Jacobsen var født i 1781 og gift med Haagen Nielsen som var født i 1777. Adresse: Lille Moen, Bragernes, Drammen, Baskard (skal sikkert være Buskerud), Norway. Når jeg går inn i 1801 folketellingen (0602 Bragernæs) finner jeg Rønnow Jacobsdtr - tjenestefolk - 32 år - Ugift - Tjenestested: Storgaden 24 hos Kjøbmand Peder Høg-Smith. I den samme folketellingen finner jeg Haagen Nielsen - 16 år - Ugift - Hjemmeboende - Bosted: Bragerøen no.8. Jeg får ikke fødselsdatoene i Mormonerdatabasen til å stemme med alderen som står i 1801 tellingen. Er det noen som har et svar på dette og evt. vet noe mer om hvor Rønnow Jacobsdtr. kommer fra ?Mvh Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei.Kjenner ikke til personene, men jeg mener at Lillemoen, tilhører Strømsø i 1801 (har aldri hørt om noen andre garder med navn Lillemoen her i nærheten). (Lillemoen tilhører i 1865 Strømsgodset, og ligger noen steinkast unna her jeg sitter nå).Kanskje du vil finne dem i k.bøkene for Strømsø/SkogerMvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hvis du går inn på tellingen for Bragernes og til gården Moen lille, finner du5028 Haagen Nielsen Tieneste drenge 26 Begge ugifte MHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei og tusen takk for opplysningen. Det er synd at ikke folketellingen fra 1801 inneholder hvor den enkelte er født. Når begge bodde i Drammen i 1801 og fikk Nils i 1805 (født i Vestfossen) vil jeg kanskje finne opplysninger i kirkebok for Bragernes ? Fikk opplysning i innlegg nr 10250 at de er foreldre til Nils (Niels) Johnsen (Haagensen), men de fikk sikkert flere barn. Nils Johnsen het Haagensen når hans sønn Hans Nielsen (min oldefar) giftet seg i 1860.Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.